۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
یک هزار و ۶۵۰ نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت می کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

یک هزار و ۶۵۰ نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت می کنند

اردبیل - رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۶۵۰ نفر در استان اردبیل مشمول بیمه بیکاری هستند.

بهروز رحیم زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در تعامل با تأمین اجتماعی استان سرکشی از واحدهای کارگاهی و تولیدی با هدف جلوگیری و ممانعت از پایمال شدن دو قانون کار و تامین اجتماعی مورد توجه و دقت نظر است.

وی تصریح کرد: اکثر کارگران استان از مزایای قانون کار و تامین اجتماعی بهره مند هستند و سعی بر این است تا با تمرکز و توجه روی این دو اصل جامعه کارگری دغدغه کمتر در سنگر تولید داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه یک هزار و ۶۵۰ نفر در استان اردبیل مشمول بیمه بیکاری هستند، گفت: حداقل یک سال باید پرداختی بیمه برای افراد بهره مند از این مزایا محاسبه شده و در کنار آن بیکاری او به صورت صریح و روشن به تایید مراجع قانونی برسد.

رحیم زاده افزود: بعد از صدور حکم پرداخت بیمه بیکاری، افراد شش ماه تا ۵۰ ماه می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی در مورد بازنشستگی پیش از موعد به دلیل مشاغل سخت و زیان آور نیز بیان کرد: در استان اردبیل برخی از کارگران از مزایای قانون سختی و زیان آور بودن کار بهره مند هستند که در این حوزه نیز افراد به شرط شاغل بودن در مشاغل سخت و زیان آور و سابقه ۲۰ سال پوشش بیمه ای می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

رحیم زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بحث حوادث ناشی از کار نیز حمایت های تامین اجتماعی و اداره کار را شاهد هستیم که در واحدهای کارگاهی و کارفرمایی از کارگران خسارت دیده حمایت های لازم انجام می شود.

وی بیان کرد: ما بدون اغماض و تنها بر ملاک قانون در شکایات کارگران از کارفرمایان رسیدگی به شکایات را انجام می دهیم و رای قانونی نیز در کوتاهترین زمان صادر می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از کارگران خواست تا بر اساس اسناد و مدارک قابل استناد شکایات خود را مطرح کرده و اداره کار موظف به رسیدگی به آنها در کمترین زمان و با بیشترین مستندات است.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha