۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
اقتصاد کشور برنامه راهبردی ندارد| از نظر آقایان مسکن چند میلیاردی و مرغ ۱۰۰ هزاری، موضوعی عادی است!
نماینده مردم اردبیل در گفتگو با بازار:

اقتصاد کشور برنامه راهبردی ندارد| از نظر آقایان مسکن چند میلیاردی و مرغ ۱۰۰ هزاری، موضوعی عادی است!

اردبیل- بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت فروش و عدم نظارت بر بازار که همراه با قوانین بازدارنده است، اقتصاد کشور برنامه راهبردی ندارد.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اهمیت به موضوع تورم و گرانی مسکن و بالتبع افزایش قیمت فروش و عدم نظارت بر بازار اجاره همراه با قوانین بازدارنده افزایش نرخ بیانگر این است که برای اقتصاد کشور برنامه راهبردی وجود ندارد و امری لازم و ضروری است تا بتوان مسکن را که جزو حوزه وسیع در زمینه اقتصاد است با بررسی مشکلات و تلاطمات اقتصادی به وضعیت مطلوب و قابل قبول رساند که این مسئله در حال حاضر جزو اولویت‌های مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه این که اقساط ۸ میلیون تومانی برای مسکن در نظر گرفته شود در شان مردم نخواهد بود گفت: باید در این زمینه به عنوان یکی از نیازهای ضروری و ابتدایی شهروندی تورم و گرانی را با بررسی جوانب برطرف کرد و بتوانیم مشکلات و تلاطمات اقتصادی در مسکن را برطرف کنیم.

هزینه‌های ساخت مسکن بسیار بالاست

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت مسکن بالاست و قیمت تمام شده ساخت مسکن نیز از طرفی روز به روز بالا می‌رود سبب ایجاد رکود تورمی می‌شود و از طرفی این مسئله اجاره بها را نیز مستقیما تحت تاثیر قرار داده که باید در این زمینه برای حل ابن مشکلات از راهکارهای اساسی استفاده شود و بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره را با همکاری بانک‌ها به یک اصل اساسی و نهادینه تبدیل ساخت.

بدری خاطرنشان کرد: بالا بودن هزینه‌های ساخت مسکن با توجه به قیمت تمام شده مصالح اعم از سیمان، میلگرد و آهن که هر روز نیز در حال افزایش است به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زند که به همین منظور امری لازم و ضروری است تا دولت در راستای کنترل وضعیت موجود و ارائه راه‌حل‌های اساسی ورود پیدا کند تا بتوانیم در راستای بهره‌مندی عموم مردم از نعمت مسکن همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان اجرایی با ارائه راهکارها باید به دنبال حل مشکلات باشند و با توجه به اینکه اقساط بالا در حوزه تولید مسکن ملی مشکل‌ساز شده است بنابراین از برخی ناهماهنگی‌ها و عدم همکاری بانک‌ها گلایه‌مندیم.

لزوم تحویل مصالح به قیمت شورای رقابت به سازندگان و انبوه‌سازان

بدری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که می‌توان قیمت تمام شده مسکن را تا حدود قابل توجهی کاهش داد این است که مصالح به قیمت شورای رقابت به سازندگان و انبوه‌سازان تحویل داده شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان این که از نظر آقایان مسکن چند میلیاردی و مرغ ۱۰۰ هزاری موضوعی عادی است، تصریح کرد: در حال حاضر افزایش قیمت‌ها غیرطبیعی است در حالی که دولتمردان گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای مرغ یا ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای گوشت قابل قبول بوده و عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است، البته اگر قرار است در دسترس باشد.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha