۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کاهش تبعات خشکسالی با مدیریت هرزآب  در سیستان و بلوچستان 
معاون فنی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

کاهش تبعات خشکسالی با مدیریت هرزآب  در سیستان و بلوچستان 

زاهدان- ریگی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور کاهش تبعات خشکسالی در استان پروژه مدیریت هرز آب با احداث هلالی آبگیر و بذرکاری در شهرهای مختلف منطقه اجرا شد.

مسعود ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کمبود بارندگی یکی از مشکلات اساسی استان سیستان و بلوچستان است و پراکنش نامطلوب بارندگی به لحاظ زمانی سبب تشدید خشکسالی و تبعات آن شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان، گفت: از آنجاییکه پهنایی وسیعی از استان پوشش گیاهی ندارد تلاش شده تا در قالب این پروژه، ضمن به دام انداختن حجم زیادی از بارندگی های فصلی و رگباری، فرصت برای نفوذ آب به لایه های زیرین خاک فراهم شود و در نتیجه رطوبت لازم برای رشد در اختیار بذرها و نهال ها قرار گیرد.

ریگی افزود: در مجموع حدود سی و یک هزار هکتار از اراضی بیابانی فاقد پوشش استان تحت عنوان پروژه مدیریت هرزآب (عملیات اجرایی احداث هلالی آبگیر توام با بذرکاری) قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اراضی بیابانی فهره پسکوه شهرستان سیب سوران از جمله عرصه هایی بود که این پروژه در آن اجرایی شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، سطح مفید پروژه سه هزار هکتار بوده که در پهنه هفت هزار و ۲۴۲ هکتار اجرایی شده است، گفت: با اتمام دوره زمانی این پروژه، علی رغم خشکسالی نسبی در منطقه اهداف طرح محقق شده و اکنون نتایج آن به ثمر نشسته است.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نااشنا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      بسیار عالی ،خودمون باید به داد کشورمون برسیم ،از این دولت آب گرم نمیشود