۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
بررسی طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی اعلام کرد

بررسی طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی

مقتدایی، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی از بررسی طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی در حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ربط خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص گزارش کمیته دیپلماسی اقتصادی، گفت: طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش در حوزه صنعتی، تولدی و خدماتی مدت هاست در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال بررسی است البته با توجه به اینکه یک فوریت این طرح رأی آورده و به کمیسیون ارجاع شده، ما جلسات کارشناسی را در موضوع دیپلماسی اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی دنبال کردیم و با حضور دستگاه های مختلف و مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارتخانه هایی که نظراتی را داشتند، حتی مراکز علمی و پژوهشی موضوع را بررسی کردیم که نتایج موفقیت آمیزی به دنبال داشت.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: روز دوشنبه ۲۶ تیرماه نخستین نشست کمیسیون امنیت ملی متعاقب دریافت گزارش کمیته دیپلماسی اقتصادی در کمیسیون برگزار شد و در این جلسه علاوه بر مسئولان وزارتخانه‌های خارجه، دفاع، اطلاعات، کشور، مسئولان سازمان توسعه تجارت و سایر دستگاه‌های ذی ربط و همچنین مرکز پژوهش‌ها حضور پیدا کردند.

وی یادآور شد: دیدگاه های خوبی نیز از سوی اعضای کمیسیون مطرح و بخشی از مفاهیم مطرح در این طرح با رویکرد تقویت مورد بررسی قرار گرفت. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز قرار شد با لحاظ تمام دیدگاه‌های مطرح در نشست کمیسیون به تکمیل این طرح کمک کند، کمیته مشترک دیپلماسی اقتصادی و روابط خارجی نیز ذیل کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق العاده‌ای را تشکیل خواهند داد.

مقتدایی با بیان اینکه طرح مذکور پس از بررسی نهایی، در اولین فرصت مجدد در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: بر اساس این طرح انضباط بیشتری در حوزه دیپلماسی اقتصادی کشور و نقشه راه و هم افزایی همه جانبه برای دستیابی به حد بالاتری از دیپلماسی اقتصادی را شاهد خواهیم بود به نوعی که ابعاد مختلف تولیدی، تجاری و نظایر آن را در بر گیرد و به عنوان قانونی که خلاء آن از سوی معاونت قوانین مجلس مورد تاکید قرار گرفته است، اجرا شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha