۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
۹۹ درصد از بودجه حمل و نقل محقق شد
معاون شهردار تهران:

۹۹ درصد از بودجه حمل و نقل محقق شد

فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۲۸۸ میلیارد تومان از ۲۸۹ میلیارد تومان بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل پایتخت به میزان ۹۹ درصد محقق شده است.

به گزارش بازار، لطف الله فروزنده امروز در صد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افق بسیار روشن و مشخص است که ناشی از تلاش نیروهای شهرداری و درایت شوراست، اظهار داشت: در بحث درآمدی مهمترین مطالبه از دولت ارزش افزوده است که از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در بخش توسعه شهری نیز بودجه ۹ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان بوده که ۹ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان به میزان ۹۷ درصد محقق شده که به رونق ساخت و ساز در نقاط جنوبی شهر برمی‌گردد و ناشی از تلاش‌های کمیسیون ماده پنج و همت شورا برای باز کردن گره‌هاست.

فروزنده با بیان اینکه ۲۸۸ میلیارد تومان از ۲۸۹ میلیارد تومان بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل به میزان ۹۹ درصد، ۴۶۵ میلیارد تومان از ۶۵۲ میلیارد تومان بودجه در پایداری فضای شهری و از ۲۷۶ میلیارد تومان مصوب در بخش سایر درآمدها ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده و روند مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش غیرنقد اقدام بسیار مثبتی داشته ایم که هنوز ثبت نشده است. ما از این مسیر بخشی از بدهی‌ها را تسویه می‌کنیم که در این راستا مذاکراتی با بانک شهر و تجارت داشتیم که در ماه‌های آینده مبالغ ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه گزارش ۵۰ طرح مشارکتی و منافع شهرداری در جلسات آینده قرائت خواهد شد، تصریح کرد: مطالبات دولت به شکلی است که ما باید در هر منطقه مستند کنیم و در سازمان برنامه تأیید شود تا نسبت به پرداخت برنامه‌ریزی کنیم. ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سال قبل تأیید شد و قرار بود پرداخت کنند که مشکلی در تهاتر نفت ایجاد شد. مطالبات جمع بندی و به دولت ارائه می‌شود و دولت باید در متمم بودجه از مجلس مجوز بگیرد تا مطالبات پرداخت شود.

فروزنده با اعلام اینکه ما با ۱۰ نهاد که بدهی و طلب داشتیم جلسه برگزار کردیم که بخشی از آن حل شده و گزارش آن باید قرائت شود، گفت: ثبت هزینه در سه ماهه اول سخت است، چون قراردادها تازه منعقد و اقدامات اجرایی می‌شود؛ ما در ثبت هزینه‌ها به ۶ درصد رسیدیم درحالیکه تا آذرماه هشت درصد ثبت شده بود و امسال بیشتر ثبت خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تأکید کرد: در مواردی که درآمد صفر بود باید تلاش بیشتری داشته باشیم؛ هرچند بخشی را به نتیجه رساندیم و مابقی را نیز دنبال می‌کنیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha