۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
صادرات ایران به روسیه ۷۰ درصد رشد داشته است
مدیرکل آسیای میانه سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرات ایران به روسیه ۷۰ درصد رشد داشته است

زنجان- مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری صادرات ایران به روسیه ۷۰ درصد رشد داشته و عدد ۲۰۰ میلیون دلار صادرات ثبت شده است. 

به گزارش بازار و به نقل از معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی زنجان، رحمت‌الله خرمالی در جلسه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به روسیه در زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: امیدواریم مراودات اقتصادی و توسعه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه در سال جاری رشد داشته باشد و به هدف گذاری یک میلیارد دلاری برسیم.

وی برگزاری نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی به روسیه را مهم عنوان کرد و افزود: در سال گذشته شرکت های ایرانی در غالب ۱۲ پاویون نمایشگاهی در کشور روسیه حضور داشتند. امسال به دنبال این هستیم جذب هیئت های مختلف تجاری را به کشور داشته باشیم و این مهم در غالب نمایشگاه روسیه در زنجان میسر خواهد شد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه بعد از تحولات اوکراین کشور روسیه شاهد تحولاتی بوده و حجم مبادلات اقتصادی با کشورها تغییر کرده است، یادآور شد: سهم ایران بالا نبوده ۷۵۰ میلیون دلار سهم صادرات ما طی سال گذشته به کشور روسیه بوده و برای سال جاری یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

خرمالی با اشاره به اینکه کشور روسیه هشت ناحیه فدرال و ۵۰ ناحیه و منطقه اقتصادی دارد، تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری ۱۳۰ کشور در روسیه سرمایه گذاری کردند. کشورمان هم حضوری فعالی نداشته است. عمده کشورهایی که از روسیه واردات دارند چین و هلند هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در نمایشگاه زنجان ظرفیت های صادراتی کشور به خوبی معرفی شود، گفت: گروه های عمده کالایی صادرات به روسیه در سال گذشته شامل تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع شیمیایی، برق الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، محصولات سلولزی و پلیمری، پوشاک و کفش بوده است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه صادرات محصولات حوزه کشاورزی طی دو سال اخیر به روسیه ۵۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین محصولات حوزه صنعتی کشورمان نیز ۱۲۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش بازار، اقلام عمده صادراتی ایران به روسیه در حوزه کشاورزی و بخشی از حوزه صنعتی است.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha