۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه
معاون مسافری راه آهن خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه

موسوی، معاون مسافری راه آهن گفت: مصوبه شورای عالی ترابری کشور درباره افزایش ۲۰ درصدی متوسط قیمت بلیت‌های قطار از ابتدای تیر ماه در همه مسیرهای ریلی کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، میرحسن موسوی در نشست خبری مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، افزود: قیمت‌های جدید ارتباطی با ضررهای ناشی از ویروس کرونا و جبران اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در خطوط ریلی ندارد و بر اساس میزان افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزایش قیمت بلیت به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها بر اساس دستورالعمل مشخص و روال دو سال گذشته است و سال گذشته نیز به طور متوسط ۲۲ درصد قیمت بلیت قطارها افزایش یافت.

موسوی گفت: از سال ۹۴ تا ۹۷ هیچ افزایش قیمتی در بلیت قطارها نداشتیم و در سال ۹۷ حدود ۱۰ درصد قیمت بلیت‌ها افزایش یافت و در سال گذشته نیز افزایش ۲۲ درصد به تصویب رسیده بود.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت قطار بر مبنای افزایش هزینه شرکت‌های مسافری و همچنین تورم عمومی سالیانه مشخص می‌شود و این شرکت‌ها در ابتدای هر سال، نرخ افزایش پیشنهادی خود را به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌دهند که پیشنهاد این شرکت‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها، ۱۳۰ درصد بود.

موسوی افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز پس از کارشناسی، افزایش قیمت ۴۰ درصدی قیمت بلیت را به شورای عالی ترابری پیشنهاد داد و شورا نیز در نهایت، با متوسط افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت‌ها موافقت کرد.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مصوبه شورای عالی ترابری افزایش قیمت بلیت قطار به صورت متوسط ۲۰ درصد است به این معنی که شرکت‌های مسافری این اختیار را دارند که با توجه به هزینه، درآمد، تقاضا و عرضه در برخی مسیرها به عنوان مثال ۱۵ درصد و در برخی مسیرها ۲۵ درصد افزایش قیمت دهند.

وی افزود: شرکت‌های ریلی مجاز بودند از همان زمان ابلاغ، نرخ‌ها را اصلاح کنند، اما مقرر شد این افزایش قیمت از ابتدای تیر ماه اعمال شود.

موسوی همچنین درباره تغییر برنامه قطارهای حومه‌ای گفت: زمان بندی حرکت قطارها بر اساس تقاضا محوری و خواست مسافران اعمال شده و هیچ تغییری در زمان سیر رخ نداده و میانگین تاخیر نیز، همچنان ۵ دقیقه است.

وی اضافه کرد: ممکن است در برخی مسیرها بدلیل تاخیر یا خرابی یک قطار، توقفی رخ دهد که منجر به تاخیر در رسیدن سایر قطارها به مقصد شود، اما اکثر قطارهای حومه‌ای با توجه به زمان مندرج روی بلیت حرکت خود را آغاز و در زمان مشخصی به ایستگاه مقصد می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه عزم وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، توسعه قطارهای حومه‌ای و افزایش کیفیت و سرعت این قطارها برای کاستن از عوارض منفی استفاده از خودرو است گفت: هر هفته در روزهای دوشنبه برنامه سیر قطارهای حومه‌ای بازنگری و مطابق با خواست اکثریت مسافران، برنامه ریزی مجدد صورت می‌پذیرد.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر، تعدادی از مسافران قطارهای حومه‌ای به مقصد تهران در تماس با خبرگزاری صدا و سیما از تغییر زمان حرکت و افزایش تاخیرهای این قطارها بدلیل تلاقی با قطارهای سایر خطوط قبل از رسیدن به ایستگاه تهران گلایه کرده اند.

این مسافران همچنین اعلام کرده اند در مسیر قم - تهران حرکت قطارهای شرکت رجا از ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه به ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه تغییر کرده، اما این تغییر ۴۰ دقیقه ای، هیچ تاثیری در رسیدن

قطار به مقصد خود یعنی ایستگاه تهران ندارد و قطار همان ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه به ایستگاه تهران وارد می‌شود و این به معنای ۴۰ دقیقه تاخیر و توقف‌های طولانی در مسیر حرکت این قطار بویژه در ایستگاه اسلامشهر (که محل تلاقی قطار تهران - قم با سایر خطوط حومه‌ای است) خواهد بود.

کد خبر: ۲۳٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha