۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
جذب سرمایه‌گذار و تسهیل مراودات اقتصادی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی روان‌تر شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

جذب سرمایه‌گذار و تسهیل مراودات اقتصادی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی روان‌تر شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی روان‌تر شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۶ تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر ما مکانیزمی که اکنون پیش می‌رود قابل قبول نیست، مسئول منطقه آزاد باید حرف اول و آخر را بزند و اینکه افراد مختلف در این زمینه اظهارنظر کنند، قابل قبول نیست و نمی‌توان سرمایه گذار داخلی و خارجی جذب و بستر پیشرفت این منطقه را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در بند (پ) ماده ۵۸ لایحه برنامه هفتم توسعه بخشی از معافیت مالیاتی که پیش از این برای این منطقه وجود داشت حذف شده، به همین دلیل است که ما می‌گوییم سازمان برنامه و بودجه صلاحیت راهبری توسعه کشور را ندارد زیرا این سازمان درگیر کار خود است.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه ما باید به جلو پیش رویم و تلاش کنیم سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و مراودات اقتصادی در این مناطق روان‌تر شود، تصریح کرد: مسئولی که روز اول برای منطقه جبل علی دبی تعیین شد ۳۰ سال تغییر نکرد؛ مسئول مناطق آزاد تجاری و صنعتی ما نیز باید اختیار و مسئولیت تام داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مقرر شد پیشنهادات مربوط به استفاده از ظرفیت از منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در برنامه هفتم توسعه به ارائه شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha