۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
سازمان دامپزشکی؛ مرجع اعلام تخلفات در صدور مجوز بهداشتی
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

سازمان دامپزشکی؛ مرجع اعلام تخلفات در صدور مجوز بهداشتی

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور مرجع نظارت تشخیص و اعلام تخلفات در صدور مجوز پروانه بهداشتی قانون نظام جامع دامپروری کشور معرفی شد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت با صدور ابلاغیه‌ای مرجع نظارت تشخیص و اعلام تخلفات در صدور مجوز پروانه بهداشتی از مفاد قانون بند (و) ذیل تبصره (۲) ماده (۵) قانون نظام جامع دامپروری کشور را معرفی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با صدور این ابلاغیه‌ خطاب به معاون امور تولیدات دامی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و سرپرست سازمان امور عشایر تاکید کرد؛ در اجرای بند (و) ذیل تبصره (۲) ماده (۵) قانون نظام جامع دامپروری کشور به موجب این ابلاغ مرجع نظارت تشخیص و اعلام تخلفات در صدور مجوز پروانه بهداشتی از مفاد قانون مذکور و یا عدم رعایت سیاست‌های حاکمیتی بهداشت دام و مجموعه دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و همچنین طرح تعقیب و دفاع در محاکم صالح قضائی با سازمان دامپزشکی کشور است.

در ماده (۵) قانون نظام جامع دامپروری آمده است، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی که مبادرت به فعالیت دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی می‌کنند، موظف به اخذ موافقت اصولی، پروانه تأسیس، پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و با نظارت وزارت مذکور هستند.

در تبصره (۲) این ماده که به فرایند صدور موافقت اصولی، پروانه تأسیس، پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی اشاره شده، در بند (و) به موضوع پیگیری تخلف از مفاد این قانون اشاره شده که تخلف از مفاد این قانون یا سیاست‌های حاکمیتی اعلام شده جرم محسوب می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی موظف به پیگیری آن از طریق مراجع صالحه قضائی است.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha