۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران| خرداد ماه میزبان ۵۵۰ هزار گردشگر بودیم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد

افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران| خرداد ماه میزبان ۵۵۰ هزار گردشگر بودیم

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: در حاشیه دومین روز از برگزاری همایش و نمایشگاه بین الملی بیمارستان ها و مراکز درمانی سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: توجه به صنعت گردشگری سلامت از این جهت حائز اهمیت است که هر گردشگر سلامت بیش از ۳ برابر گردشگر معمولی برای کشور ارزآوری دارد.

وی افزود: بنابراین اگر بین ۷۰۰ تا هزار دلار از ورود هر گردشگر معمولی برای کشور درآمدزایی شود این رقم با ورود گردشگران سلامت سه برابر افزایش می‌ یابد.

ضرغامی با اشاره به اینکه رشد ورود گردشگران خارجی به ایران درست در زمانی اتفاق افتاده که تازه از شرایط کرونا خارج شدیم تاکید کرد: با اینکه گردشگری سلامت هنوز به حد متعادل خود نرسیده اما امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی ورود گردشگران مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه نا آرامی های سال گذشته بر روی گردشگری اثر منفی گذاشته است؛ به طوری که حتی مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات شان اعلام کردند مشاهده می‌ کنید که گردشگری در مسیر رونق بود که این اتفاقات باعث لطمه به آن شد.

وزیر گردشگری بیان داشت: با این حال آماری که امروز اعلام می‌ کنیم بعد از آن شرایط است و سیر صعودی در جذب گردشگر داریم؛ یعنی اگر در فروردین و اردیبهشت امسال حدود ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم، این تعداد فقط در خرداد ماه به ۵۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: این رشد آمار ها نشان می‌ دهد شمار ورود گردشگران به کشور همچنان مسیر صعودی دارد، ضمن اینکه نگاه ما به گردشگری سلامت غیر از اقتصادی، نگاهی انسانی اخلاقی متناسب با ارزش های جمهوری اسلامی است. همچنین در این مسیر تلاش داریم دیدگاه بین المللی را فرهنگی و در مسیر مقابله با ایران هراسی تغییر دهیم.

ضرغامی ادامه داد: از جمله کارهایی که بر عهده وزارت میراث است مقابله صحیح با ایران هراسی است؛ وقتی گردشگران از همه جای دنیا علی رغم همه تبلیغات و بمباران های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی به کشور ما می آیند و به سلامتی می‌توانند خدمات پزشکی را با قیمت مناسب دریافت کنند و با رفتار و فرهنگ مردم ایران آشنا شوند می توان گفت بهترین شیوه تبلیغ و ترویج ارزش های اسلامی ایرانی را به کار گرفته ایم. این اقدامات می تواند بالاتر از هر رسانه ای در سطح جهانی تاثیر گذار باشد.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha