۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
عطش بازار با واردات خودروهای کارکرده از بین می‌رود| خودرو از این پس کالایی مصرفی می‌شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عطش بازار با واردات خودروهای کارکرده از بین می‌رود| خودرو از این پس کالایی مصرفی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، باید به گونه‌ای تدوین شود که خودرو به راحتی وارد کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله عباس پور با اشاره به تایید مصوبه واردات خودروهای کارکرده مجلس در شورای نگهبان، گفت: واردات خودرو با ایجاد شرایط رقابتی از یک سو موجب ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند زمینه کاهش قیمت این کالا را فراهم کند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان داخلی برای رقابت با خودروهای وارداتی ناچار به ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های سربار و در نتیجه کم شدن بهای تمام شده تولید می‌شوند.

وی اضافه کرد: با واردات خودروهای کارکرده عطش بازار خودرو از بین می‌رود، در نتیجه افرادی که در تلاش هستند که با سرمایه‌گذاری در این بازار به سود برسند، از بازار حذف می‌شوند و تنها مصرف‌کنندگان واقعی در بازار باقی می‌مانند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، باید به گونه‌ای تدوین شود که خودرو به راحتی وارد شود از سوی دیگر موضوع تعرفه واردات باید به نحوی پیش‌بینی شود که این خودروها با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha