۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تکنیک های سئو سایت و گرفتن رتبه یک در موتور جستجوی گوگل

تکنیک های سئو سایت و گرفتن رتبه یک در موتور جستجوی گوگل

متا: در این مطلب به طور اختصاصی به بررسی تکنیک های عالی برای سئو سایت و گرفتن رتبه یک در موتور جستجوی گوگل پرداختیم. معرفی مرکز معتبر برای انجام طراحی و سئو سایت.

تعریف سئو سایت

بازار: سئو مخفف (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. بهبود رتبه سایت یک فرایند دائمی و مستمر باید باشد تا بتوان به یک بهینه سازی واقعی رتبه سایت دست یافت. اگر به افزایش رتبه سایت خود در جستجوی گوگل و به طبع آن افزایش مشتری و نرخ بازدید سایت خود فکر می کنید، مسیر را درست آمده اید. سئو سایت وظیفه انجام این کار را به عهده دارد. سئو سایت در حقیقت یک نوع بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از ابزارهای مختلف می تواند نرخ کلیک و بازدید از سایت شما را افزایش داده و در نتیجه مشتری واقعی را به سمت کسب و کار شما روانه سازد. برخی از این ابزارها عبارتست از: طراحی سایت و اپلیکیشن درست، ایمیل مارکتینگ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و... . سئو یک پروسه ای است که برای موفقیت در آن نیازمند تلاش مستمر و پایدار است.

اهمیت سئو سایت

دلیل اهمیت سئو

سئو وب سایت امری ضروری برای موفقیت وب سایت هاست. هدف مشترک سئو برای همه وب سایت ها، دیده شدن و جهانی شدن وب سایت هاست. کسب اعتبار و رتبه خوب نزد موتورهای جستجو به معنای جذب کاربران ارگانیک و واقعی به سمت سایت است که نتیجه این امر جذب مشتریان واقعی و افزایش مشتریان است که این خود از مهم ترین دلایل اهمیت به سئو سایت است. اینکار بایستی توسط سئو کاران حرفه ای که با قوانین و الگوریتم های سئو آشنا هستند، انجام بگیرد. الگوریتم های گوگل مرتبا در حال به روز رسانی هستند و بایستی کاملا در مسیر آن حرکت کنید تا بتوانید هرچه سریعتر به موفقیت در آن دست یابید.

مراحل سئو سایت

هر کارشناس سئو حرفه ای برای رساندن یک وب سایت به رتبه خوب در گوگل لازم است که استراتژی مخصوص به آن سایت را طراحی کرده و براساس آن پیش روند. از یک استراتژی برای همه وب سایت ها نمی توان استفاده کرد. تکنیک های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم:

تکنیک سئو کلاه سیاه

به سایت هایی که با روش های غیرحرفه ای سئو می شوند و به هرنحو قصد فریب موتورهای جستجو را دارند، تکنیک کلاه سیاه گفته می شود. موتورهای جستجو گوگل این گونه وب سایت ها را شناسایی و جریمه می کند.

تکنیک سئو کلاه سفید

استفاده کردن از قوانین سئو و رعایت همه الگوریتم های گوگل باتوجه به شرایط وب سایت را سئو کلاه سفید می گویند و موتورهای جستجو به سایت هایی که با این روش سئو می شوند، امتیاز خوبی را قائل می شود.

تکنیک سئو کلاه خاکستری

این تکنیک مربوط به کارهایی است که برخی از سئو کاران انجام می دهند، اما براساس قوانین گوگل نیستند، شناسایی این روش برای موتورهای جستجو میسر نیست و احتمال جریمه شدن و از دست رفتن رتبه در این تکنیک پایین است.

دسته بندی سئو سایت از لحاظ فنی

سئو تکنیکال(Technical SEO)

قبل از شروع فعالیت های مرتبط با سئو و بازاریابی باید از قوی بودن زیر ساخت های سایت اطمینان حاصل شود. کدنویسی درست، طراحی درست و کاربرپسند، رعایت اسکیما برای بهینه سازی موتورهای جستجو، بهینه سازی سرعت وب سایت، بهینه سازی سایت برای موبایل و غیره، همه از مواردی هستند که مربوط به سئو تکنیکال می شوند. ایرادات در هرکدام از این قسمت ها باید به درستی توسط سئو کار حرفه ای شناسایی و برطرف شود. شایان ذکر است که همه سئو کاران قابلیت انجام سئوی تکنیکال را ندارند و از دانش کافی برخوردار نیستند و عده کمی هستند که می توانند این کار را به درستی انجام دهند. پس در زمان یافتن مرکز حرفه ای برای سئو سایت خود، دارا بودن این قابلیت را نیز در نظر بگیرید.

سئو تکنیکال

سئو درون صفحه( On Page SEO)

سئو داخلی به مجموع کارهایی که داخل وب سایت انجام می گیرند، گفته می شود. کارهای داخلی سئو سایت عبارتند از: نوشتن و بارگذاری محتوا در سایت، لینک گذاری صحیح، بهینه سازی عکس ها و فیلم های بارگذاری شده در سایت، نوشتن برچسب ها و توضیحات متا و این قبیل کارها که بایستی به درستی انجام شوند. از مهم ترین بخش های این قسمت محتوا است که اگر به درستی و طبق الگوریتم های گوگل نوشته نشوند، جریمه خواهند شد. بر اساس الگوریتم پاندا گوگل محتواهای بی کیفیت جریمه خواهند شد. اگر از محتواهای کپی استفاده می کنید، باید بدانید که طبق الگوریتم دزد دریایی پنالتی خواهید شد.

سئو خارجی (Off Page SEO)

سئو خارجی به مجموعه کارهایی گفته می شوند که در خارج از وب سایت برای کسب رتبه بهتر انجام می شود. به عنوان مثال: تبلیغات به روش بنر و رپورتاژ یا لینکی. اگر در انجام این کارها هم زیاده روی صورت بگیرد طبق الگوریتم های گوگل پنالتی یا جریمه در انتظار سایت است. زیاده روی در بک لینک های اسپم و پولی طبق الگوریتم پنگوئن جریمه شدن سایت را در پی خواهد داشت. زیاده روی کردن در تبلیغات و بنرها نیز طبق الگوریتم Page Layout نتیجه ای جز جریمه شدن ندارد.

سخن نهایی

امیدواریم با در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده، سئو سایت خود را به دست یک تیم حرفه ای و کاربلد بسپارید تا با انجام تکنیک و قوانین موتورهای جستجو در راستای بهینه سازی وب سایت شما به بهترین شکل ممکن عمل کنند. در این راستا می توانیم تیم قوی و حرفه ای آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین را به شما عزیزان معرفی کنیم. این شرکت با ایجاد زیر ساخت های قوی و طراحی سایت های حرفه ای در هر زمینه ای، سئو وب سایت ها را تسهیل کرده و در کمترین زمان شما را به نتیجه مورد نظرتان خواهند رساند.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha