۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مصوبه ممنوعیت دریافت سود مرکب قابل دور زدن نیست
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

مصوبه ممنوعیت دریافت سود مرکب قابل دور زدن نیست

زنگنه، سخنگوی کمیسیون لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ممنوع بودن دریافت سود مرکب، اجازه به قانونی نمی دهد که بخواهد به اصطلاح آن را دور بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، در توضیحی پیرو مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در زمینه ممنوعیت دریافت سود مرکب در فرآیند بانکی و ضمانت های اجرایی این مصوبه بیان کرد:در این بخش به دلیل اینکه قانون گذاری مبنای کار است، ما تاکید کردیم که دریافت سود مرکب، هم باطل و هم ممنوع است. این مسئله می تواند در دستگاه قضا به عنوان یک حکم صریح برای باطل شدن مبالغ اخذ شده، قلمداد شود. ممنوع بودن این مسئله نیز، اجازه به قانونی نمی دهد که بخواهد به اصطلاح آن را دور بزند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه حکم کمیسیون در زمینه ممنوعیت دریافت سود مرکب به حد لازم، روشن و شفاف است، ادامه داد: البته در پیشنهادات کمیته تخصصی کمیسیون هم بر تعیین تکلیف سود مرکب تاکید شده بود منتها در آن بخش، کمیته این موضوع را به آئین نامه ای که بعدا بانک مرکزی آن را آورده و نهایتا در شورای پول و اعتبار مصوب می شود، موکول کرده بود. به واقع ما در زمینه بررسی قانون برنامه هفتم با دوستان نماینده شرط کردیم که تا جایی که می توانیم احکام صریح و روشنی را در برنامه درج کنیم و همه این احکام را موکول به آئین نامه و دستورالعمل های بعدی نکنیم. لذا تا آنجایی که امکانش هست باید حکم صریح بیاوریم که قانون گذار تکلیف خودش را بداند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: بنده فکر می کنم مصوبه کمیسیون در زمینه ممنوعیت دریافت سود مرکب در صحن مجلس شورای اسلامی هم رای می آورد منتها امیدواریم هم بانک مرکزی و هم شورای فقهی بانک مرکزی و دستگاه های نظارتی و هم دستگاه قضا به طور جد به این مسئله ورود کنند.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha