۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
سهمیه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی استان سمنان از تسهیلات تبصره ۱۶ | ۵۰ درصد تسهیلات جذب شد
استاندار سمنان در گفتگو با بازار خبر داد:

سهمیه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی استان سمنان از تسهیلات تبصره ۱۶ | ۵۰ درصد تسهیلات جذب شد

شاهرود- هاشمی، استاندار سمنان سهمیه استان را در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ یک هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان دانست و گفت: تاکنون ۵۰ درصد از این میزان جذب شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سمنان با ۵.۲ درصد استان سوم کشور به لحاظ رشد اقتصادی محسوب می شود، تاکید کرد: یکی از مواردی که در رشد اقتصادی بسیار تاثیر گذار بود اعطای تسهیلات از تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه بود که توانست بسیاری ظرفیت های تولیدی صنعتی و روستایی را به حرکت در بیاورد.

وی با بیان اینکه برای سال جاری مالی یک هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان تبصره ۱۶ سهمیه استان سمنان ابلاغ شد، افزود: این وام ها به دلیل اینکه با چهار درصد سود و بسیار نزدیک به قرض الحسنه، اعطا می شود فرصت بسیار خوبی برای تولید گران و صنعتگران است که از آن بهره بگیرند.

ارتقای تولید

استاندار سمنان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ در زمینه های مختلف تولیدی مانند صنعت، کشاورزی، مشاغل خانگی و ... نیز اعطا می شود در نتیجه تنوع خوبی نیز دارد، ابراز کرد: قریب به اتفاق دستگاه های اجرایی نیز در معرفی متقاضیان برای دریافت این نوع تسهیلات دخیل هستند مانند جهاد، میراث فرهنگی، تعاون کار رفاه اجتماعی حتی پارک علم و فناوری و ... که این امر دایره وسعت این نوع تسهیلات را هم افزایش می دهد.

هاشمی ضمن بیان اینکه به دلیل اینکه در پایان سال مالی هستیم و باید تسریع در جذب این اعتبارات صورت گیرد، تاکید داشت: تاکنون قریب به ۵۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۶ جذب شده است.

وی با بیان اینکه برای اینکه سهمیه استان برگشت نخورد کارگروهی را به صورت هفتگی در استانداری سمنان تشکیل دادیم تا بتوانیم تسهیلات را به نحو بهتری مصوب کنیم، افزود: حضور میدانی در سطح بانک ها برای بررسی شرایط تسهیلات تبصره ۱۶ از دیگر اقداماتی است که صورت دادیم تا به همت مدیران مدیران بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی و معاونت اقتصادی استانداری سهمیه را کاملاً جذب کنیم.

تسهیلات ازدواج

استاندار سمنان رونق اقتصادی و رشد تولید را مهمترین ویژگی این تسهیلات دانست و گفت: خوشبختانه در استان با اتفاقاتی که در مجموعه دولت سیزدهم رقم خورده شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم.

هاشمی با بیان اینکه رشد اقتصادی در استان سمنان شکل گرفته است، گفت: ۱۱۰ واحد صنعتی ۱۰۰ درصد تعطیل طی دولت سیزدهم در سراسر استان سمنان راه اندازی شده و توانسته اشتغال خوبی را نیز تثبیت کند.

وی در خصوص وام ازدواج نیز توضیح داد: طبق قانون جوانی و جمعیت و ازدواج تسهیلاتی ارائه شده و ما نیز به بانک ها اعلام کرده ایم که به این موضوع اولویت دهند البته دغدغه مردم درست است اما ما برای تحقق این امر تیم هایی را مشخص کردیم که موضوع پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک ها را پیگیری کنند تا جوانان بتوانند در آغاز زندگی شان از این تسهیلات بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیرا US ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      0 0
      با سلام والا بانکا فقط وام با سپرده میدن یعنی الان ما صد و خورده ای گذاشتیم تو یکسال بهمون 89تومن وام با بهره 23درصد میده بماند که اون صدتومن واسه خودمون نیست و قرضه ولی اخه من صد تومن داشتم محتاج 80تومن وام بودم!! تازه با دوتا ضامن چک و سفته و کسرحقوق سند ماشین هم خواستن جالب نیست
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      0 0
      باسلام چرا شهر ها دیگر سهمه وام نسبت به سمنان کم تره. چرا برای صدور مجوز ها سمنان راحتتر اقدام می کنن ولی برای شهر ستان ها استان سمنان امضا نمی کنن ووام های بانک مرکزی فقط در سمنان استفاده میشه مثلا هر خیابان سمنان نگاه می کنیم ساخت وساز شده چند طبقه فقط با وام ولی شهر ها دیگه وام مشکل