۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
رئیس بانک مرکزی جلوی تخلفات بانک‌ها به دلیل درخواست چندین ضامن برای پرداخت وام‌های خرد بی‌ایستد
نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

رئیس بانک مرکزی جلوی تخلفات بانک‌ها به دلیل درخواست چندین ضامن برای پرداخت وام‌های خرد بی‌ایستد

طبق قانون وام ازدواج باید با یک ضامن پرداخت شود و برای دریافت وام‌های خرد دیگر ۲ ضامن کافی است اما متاسفانه برخی از بانک‌ها با درخواست بیش از ۲ ضامن برای پرداخت یک وام خرد از قانون تخلف می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علی‌پور خنکداری با انتقاد از تخلف بانک‌ها از قانون و درخواست چندین ضامن برای پرداخت وام‌های خرد، گفت: طبق قانون وام ازدواج باید با یک ضامن پرداخت شود و برای دریافت وام‌های خرد دیگر ۲ ضامن کافی است اما متاسفانه برخی از بانک‌ها با درخواست بیش از ۲ ضامن برای پرداخت یک وام خرد از قانون تخلف می‌کنند لذا رئیس بانک مرکزی باید جلوی این تخلفات بی‌ایستد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در کمیسیون‌های تخصصی خود و کمیسیون ویژه جهش تولید این موضوع را پیگیری کرده و تذکرات لازم را به مسئولان امر داده است اما با این وجود باز هم نقش نظارتی خود را به منظور جلوگیری از ادامه این تخلفات اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: اگرچه به دنبال تذکرات نمایندگان مجلس، بانک مرکزی رعایت قانون و عدم درخواست ضامن بیش از دو نفر را به بانک‌ها ابلاغ کرده است اما آن‌ها همچنان تخلف می‌کنند، به همین دلیل باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بسیار جدی‌تر از قبل به این مهم ورود کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تسهیل کسب و کار ازسوی مجلس و ضرورت تسهیل در پرداخت وام‌های خرد به مردم به منظور اجرای این قانون، اظهار کرد: یکی از مقدمات اجرای این قانون دسترسی آسان مردم به تسهیلات است اما بانک‌ها با اعمال رفتار سلیقه‌ای خود در این مسیر خلل ایجاد کرده‌اند به همین منظور باز هم این مشکل را در مجلس به ویژه کمیسیون ویژه جهش تولید پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha