۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
امکان جابه‌جایی آب میان تصفیه‌خانه‌ها و مخازن شهر تهران در شرایط ویژه فراهم شد
مدیرعامل آبفای استان تهران:

امکان جابه‌جایی آب میان تصفیه‌خانه‌ها و مخازن شهر تهران در شرایط ویژه فراهم شد

مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب پایداری و تاب‌آوری بیشتر در پهنه غرب و جنوب غرب کلان‌شهر تهران خواهد شد.

به گزارش بازار، محسن اردکانی در تشریح مخازن افتتاح‌شده گفت: این مخازن شامل مخزن ۳۰هزار مترمکعبی ارتش، مخزن ۱۵هزار مترمکعبی شماره ۲ شهید باقری، مخزن ۱۵هزار مترمکعبی شهید عباسپور، توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی ۱۱۸۳ غرب، توسعه مخزن ۲۰هزار مترمکعبی شماره ۸ کوی نصر و توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی شماره ۱۳ صادقیه است که از تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ و ۶ آب تهران تغذیه می‌شوند.

به گفته اردکانی طول خطوط انتقال آب در استان تهران سه میلیون و ۸۱۹ کیلومتر، طول شبکه توزیع ۱۸هزار و ۶۶۸ کیلومتر و حجم مخازن در مدار بهره‌برداری سه میلیون و ۷۶۲ مترمکعب مخازن است و هشت واحد تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۵ مترمکعب بر ثانیه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه طول شبکه و خط انتقال آب تهران ۲۴۰ کیلومتر است که ۱۷۰ کیلومتر آن شامل طرح جامع آبرسانی تهران است، گفت: ‌تاکنون ۱۰۸ کیلومتر از خطوط انتقال تهران اجرا شده است و امروز نیز ۵۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و به این ترتیب جابجایی آب بین تصفیه‌خانه‌ها و مخازن شهر تهران به ویژه در مواقع بحرانی که یکی از سامانه‌های آبی از دسترسی خارج شود امکان انتقال آب از سامانه‌ای به سامانه دیگر را به راحتی میسر می‌کند.

به گفته اردکانی افزایش میزان ضریب تاب‌آوری و پایداری تاسیسات آب شهر تهران در چارچوب تامین اهداف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مواقع بحرانی، افزایش حجم مخازن ذخیره آب تهران، امکان جابجایی آب بین سامانه‌های تامین آب تهران و همچنین مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از طریق انتقال آب به روش ثقلی از عمده‌ترین اثرات بهره‌برداری از این پروژه‌ها بوده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha