۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
آغاز فعالیت کارخانه قند مغان| شکر خانوار تامین می شود
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبرداد؛

آغاز فعالیت کارخانه قند مغان| شکر خانوار تامین می شود

اردبیل- محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: چهل و هشتمین دوره فعالیت کارخانه قند مغان را با برداشت چغندر قند پاییزه شاهد هستیم.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برداشت چغندر قند از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان و اراضی بخش خصوصی آغاز شده و این عملیات برداشت تا نیمه مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همزمان با برداشت محصولات پاییزه چغندر قند چهل و هشتمین دوره فعالیت کارخانه قند را نیز شاهد هستیم که با تأمین چغندر قند مورد نیاز، تولید قند و شکر در این کارخانه در اولویت برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: پیش بینی می شود بیش از ۸۵ هزار تن محصول چغندر قند در اراضی مغان برداشت شده و از طریق این کارخانه فرآوری محصولات را شاهد باشیم.

محمدی ثمرات کشت و برداشت چغندر قند را به صورت پاییزه یادآور شد و افزود: در کشت پاییزه این محصول به جای هفت مرحله آبیاری، چهار مرحله آبیاری به روش مدرن انجام شده تا عمل آوری محصولات با کیفیتی را شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کشت پاییزه چغندر قند جایگزین محصولات استراتژیک دیگر شده و قطعا توسعه کشت و زرع این محصول زمینه خودکفایی کشور را در تولید شکر مهیا می کند.

محمدی اضافه کرد: ۵۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه و غیرمکانیزه در برداشت این محصول به کارگیری شده و محصولات به محض برداشت برای فرآیند شستشو و عمل آوری به کارخانه قند مغان ارسال می شود.

وی تولید متنوع محصولات نظیر شکر فله ای و بسته بندی خانوار را یادآور شد و بیان کرد: در مجموع بیش از ۴۸ هزار تن محصول فرآوری شده در این کارخانه استحصال و روانه بازار مصرف خواهد شد.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار فرآوری شکر، از ملاس آن الکل با کیفیت استحصال شده و به صورت بسته بندی راهی بازار مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: کارخانه قند مغان روزانه ظرفیت فرآوری پنج هزار تن چغندر قند را دارد تا محصولات متنوع آن با کیفیت روانه بازار مصرف شده و چرخه اشتغال مناسبی را نیز شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha