۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
از ثبت نام در سامانه ساجات تا رتبه بندی در ساجار

از ثبت نام در سامانه ساجات تا رتبه بندی در ساجار

مهم ترین دلیلی که سبب ایجاد و راه اندازی سامانه تشخیص صلاحیت ساجات شد، رتبه بندی شرکت های مختلف بوده است.

به گزارش بازار، می‌دانیم که در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و وجود بستر های مختلف اینترنتی، بسیاری از أمور از جمله أمور اداری و ثبتی که در گذشته نیازمند مراجعه و حضور فیزیکی اشخاص بودند، به صورت آنلاین قابل انجام هستند و خدمات مورد نیاز به مشتریان به راحتی و در زمان اندک ارائه می‌شوند. استفاده از این فرآیند ها نسبت به قبل، انجام امور را راحت‌تر و با درصد خطای کمتر کرده است. چنین فرآیند هایی معمولا در بستر سامانه‌های آنلاین بسیار کاربردی انجام می شوند و برخلاف گذشته ، نامحدود شده‌اند. امروز قصد داریم در این مطلب راجع به 2 بستر ارزشمند آنلاین یعنی سامانه ساجات و سامانه ساجار صحبت کنیم.

سامانه ساجات

سازمان برنامه و بودجه کشورمان ایران با هدف ارائه ی خدمات مختلف به مجموعه ها و رتبه بندی آن ها، مبادرت به خلق و ایجاد بستری به نام ساجات نموده است. سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی . که هم اکنون زیر نظر سازمان برنامه بودجه کشور فعالیت می کند.

سامانه ساجات خدمات مختلفی را برای شرکت های مختلف از سرتا سر کشور از جمله شرکت های پیمانکاری ، مشاوران و ... ارائه کرده است. که همه ی اقشار می توانند برای استفاده از خدمات این سامانه ، در این بستر ثبت نام کنند و بعد با تشکیل حساب کاربری ، از هر یک از خدمات ارائه شده در این سامانه استفاده کنند. که  یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده در سامانه ساجات، امکان دریافت گواهینامه صلاحیت مشاوران و پیمانکاران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی است. که حتم داریم اگر شرکت ثبت شده داشته اید،حتما نام این گواهینامه ها به گوش تان خورده است.

مطالعه مطلب هزینه و مدارک ثبت شرکت در تهران

آشنایی با sajat.mporg.ir

در نیمه نخست سال هشتاد و هشت ، سامانه ای به نام ساجات راه اندازی شد که نام کامل این بستر سامانه جامع هوشمند تشخص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی بود . این سامانه در ابتدا توسط معاونت برنامه ریزی رئیس جمهورایجاد شد ؛ اما پس  از چندین سال، مسئولیت این سامانه را سازمان برنامه بودجه کشوربر عهده گرفت و گستره ی فعالیت های این سامانه را وسعت داد .

مهم ترین دلیلی که سبب ایجاد و راه اندازی سامانه تشخیص صلاحیت ساجات شد، رتبه بندی شرکت های مختلف بوده است. کلیه شرکت ها، مشاوران، انفورماتیک و طراحی های صنعتی و غیر صنعتی و ساخت آن ها می توانند از این سامانه استفاده کنند و اقدام به دریافت پایه و رشته مورد نظر خودشان نمایند.

این سامانه خدمات وسیع و گوناگونی را به افراد ارائه می دهد که از مهم ترین این خدمات می توان به خدمت صدور گواهینامه های صلاحیت پیمانکاران و مشاوران اشاره کرد . این سامانه، می تواند خدمات خود را به کسب و کارهای بسیاری ارائه دهد. در صورتی که علاقه مند به استفاده از خدمات سامانه ساجات می باشید. روی این مطلب کلیک کنید.

از ثبت نام در سامانه ساجات تا رتبه بندی در ساجار

مراحل ورود به بستر ساجات

به منظور ثبت نام در این سامانه دقت داشته باشید که در روند ثبت نام، پست الکترونیک خود را درست وارد کنید. همچنین، شناسه کاربری پیشنهادی حتما به صورت دقیق وارد شود؛ چرا که پس از ثبت این اطلاعات، امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت.

پروسه ی ثبت نام در این سامانه به صورت زیر است

ابتدا مرورگر خود را انتخاب می کنید و از قطع بودن فیلتر شکن خود اطمینان حاصل می کنید و وارد سایت اصلی سامانه ی ساجات می شوید.

روی گزینه ثبت نام کلیک کنید، حال فرم پیش ثبت نام شما در سامانه ساجات نمایش داده می شود. به منظور ثبت نام در این بستر، لازم است که هدف خود را برای ثبت نام در ساجات انتخاب کنید و سپس پست الکترونیک و شناسه کاربری پیشنهادی خود را وارد نمایید.

پس از وارد کردن پست الکترونیک ، یک پیام به پست الکترونیکی شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید و در نهایت در زمان بندی مشخص شده، اسناد و مستندات لازم را برای ثبت نام نهایی آپلود کنید.

مهلت ثبت نام در سامانه مودیان ۱۴۰۲ ، دیدن این مطلب

رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران در ساجات

همان طور که گفته شد ، سامانه ساجات با هدف اصلی رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران راه اندازی شده است و خدمات خود را در این حوزه ارائه می دهد. تمامی مجموعه های  پیمانکاری و مشاوره ای قادر هستند در این سامانه برای دریافت گواهینامه صلاحیت ثبت نام نمایند؛ تا پس از دریافت گواهینامه، بتوانند در مناقصات دولتی حضور بهم رسانند.

اهمیت رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران در این سامانه در زمان انعقاد قرارداد با مجموعه های دولتی بیشتر به چشم می خورد. زیرا عدم داشتن رتبه یا گرید شرکت، مانعی ست برای عقد قرارداد ن با مراکز و بخش های دولتی کشور.

تمامی مجموعه های پیمانکاری و مشاوره ای، می توانند از طریق این سامانه گرید شوند و در زمینه های صنعتی و حرفه ای مختلف با شرکت های هم رده ی خود قیاس شوند. رتبه بندی شرکت ها، باعث مشخص شدن پتانسیل ها و نقاط قوت و نقاط ضعف هر یک از شرکت ها می شود و لازم است که شرکت ها به این موضوع نظر ویژه ای داشته باشند.

رتبه بندی شرکت ها در سامانه ساجات دارای مزیت های فراوانی بوده؛ اما از جمله مهم ترین مزیت آن از آگاهی کامل سرمایه گذار از رتبه بندی های شرکت ها می توان یاد کرد که قابل دسترس در سامانه ی ساجاراست.

سامانه ساجار

سامانه ساجار یا سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور به منظور دسترسی آسان به مشخصات شرکت ‌های تعیین صلاحیت ‌شده ایجاد گردیده است. در این سامانه اطلاعات جامعی ازمجموعه ها شامل

  • معتبر بودن یا منقضی شدن گواهینامه شرکت
  • حوزه فعالیت (رشته)
  • پایه شرکت (رتبه)
  • تعداد کارهای مجاز شرکت
  • امتیاز قراردادهای تایید شده

 و ... در اختیار درخواست کنندگان قرار می گیرد.

سامانه ساجار تنها مرجع رسمی و قانونی استعلام رتبه شرکت‌ها درکشوراست که در حال حاضر زیر نظر سازمان برنامه و بودجه کشور  فعالیت می ‌کند. اگر در رابطه با سامانه ساجار و رتبه بندی شرکت ها ابهامی دارید این مطلب را بخوانید

از ثبت نام در سامانه ساجات تا رتبه بندی در ساجار

معرفی سامانه ساجار

سامانه ساجار یکی از بهترین سامانه های راه اندازی شده برای خدمات ادارای در کشور است. بستری که بهترین روش استعلام رتبه ی شرکت‌ها را در اختیار شما قرار میدهد. تمامی مراجعین می توانند با داشتن اطلاعات اولیه از یک شرکت اطلاعات جامع و تکمیلی را از آن بدست آورند.

در سامانه ساجار امکان جستجوی اسم شرکت، نام مدیر عامل، کد مالیاتی، رشته فعالیت، وضعیت اعتبار و تاریخ گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری وجود دارد، همچنین می توان رتبه قبلی هر شرکت را نیز متوجه شد.

در این سامانه شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره ای در ایران بر اساس نوع فعالیت و رشته آن ها طبقه ‌بندی می‌شوند. برای مثال شرکت ‌های پیمانکاری ساختمان یا راه و ترابری که همزمان در دو زمینه فعالیت دارند، شرکت‌های دو رشته‌ای هستند.

رتبه بندی بر مبنای کیفیت خدمات و میزان صلاحیت شرکت ها و مجموعه ها صورت می گیرد و عددی از 1 تا 5 برای آن در نظر گرفته  می شود. به عنوان مثال اخذ رتبه پنج شرکت پیمانکاری ساختمان به معنای داشتن بالاترین سطح کیفیت در ارائه خدمات است.

 گرید مجموعه های پیمانکاری بر أساس موار زیر تعیین میشود

  • تعداد افراد متخصص
  • صلاحیت پیمانکاران
  • کیفیت فعالیت ها
  • رعایت اصول و قوانین
  • میزان سود دهی
  • توان مالی

استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری با ارائه تعهد نامه محضری کلیه اعضای هیات مدیره مبنی بر عدم حضور در پست های دولتی و بر اساس مدارک ارائه شده انجام می شود. این مدارک عبارتند از موارد ذیل :

  • شماره کد اقتصادی
  • کپی واضح اساسنامه
  • آگهی تاسیس
  • روزنامه رسمی
  • هرگونه آگهی تغییرات شرکت
  • کپی از صفحه اول وآخر شناسنامه
  • کپی هر دو روی کارت ملی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • کپی هر دو روی پایان خدمت
  • عکس 4*3 از اعضاء هیئت مدیره
  • گواهی امضا از نفر حق امضاءدار شرکت خطاب به امور پیمانکاران
  • هرگونه قرارداد فقط 5 برگ اول
  • مفاصا حساب بیمه از قراردادها
  • مهر شرکت

اداره ثبت شرکتها ئر تهران

از ثبت نام در سامانه ساجات تا رتبه بندی در ساجار

نحوه استعلام رتبه شرکت ها از سایت ساجار

در این سامانه امکان جستجوی رتبه شرکت ها به سه روش جستجوی ساده، پیشرفته و بر اساس چند گواهینامه وجود دارد.

جستجوی ساده:

این روش شامل جست وجو براساس نام و شناسه ملی شرکت انجام می شود.

الف. جستجوی بر اساس نام:

در این روش تنها با وارد کردن نام و شناسه آن شرکت می توان به اسامی شرکت های موجود دسترسی پیدا کرد.

در صوتی که مورد مشابه ای با کلمه تایپ شده توسط شما پیدا نشود پیغامی با عنوان شرکت مورد نظر یافت نشد برای شما نمایش داده می شود و اگر نتیجه جستجو در پایگاه داده باشد لیستی از شرکت ها به شما نمایش داده می شود.

ب. جستجو براساس شناسه ملی شرکت:

 شناسه ملی هر شرکت یک عدد 11 رقمی انحصاری است که هیچ دو شرکتی یک شناسه یکسان را استفاده نمی کنند. بدین منظور در کادر عدد 11 رقمی شناسه ملی شرکت مد نظر را وارد کرده و سپس کلید اینتر را بزنید.

اگر کد وارد شده در لیست شرکت های تایید شده در سامانه باشد، نام شرکت و سایر اطلاعات آن نمایش داده می شود.

جستجوی پیشرفته:

در این روش امکان جستجو بر اساس تاریخ صدور گواهینامه، تاریخ انقضاء گواهینامه، محل صدور گواهینامه، وضعیت گواهینامه، استان محل ثبت شرکت و بر اساس نوع گواهینامه وجود دارد. در صفحه اصلی می توانید با انتخاب گزینه جستجوی پیشرفته موارد  در دسترس را مشاهده نمایید.

جستجو بر اساس گواهی نامه:

در این روش در صفحه اصلی گزینه جستجو با چند نوع گواهی ‌نامه را انتخاب نمایید. فهرستی برای شما باز می شود. که در ادامه بر اساس نوع گواهی نامه های هر شرکت گزینه های مشاور، انفورماتیک، پیمانکار، مدیریت طرح، طرح و ساخت صنعتی و طرح و ساخت غیر صنعتی را انتخاب نمایید.

در این مطلب سعی بر این بود تا چکیده ای درباره ی سامانه های ساجار و ساجات به شما داده شود،اما بهتر است برای اطلاعات بیشتر و توضیحات تکمیلی یا درخواست مشاوره ی ثبتی ، حقوقی  کلیک کنید.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha