۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
سال آینده اتمام پروژه مسکن مهر شهر پردیس؛ پیشرفت از ۱۰ تا ۹۰ درصد| افزایش قیمت شامل چه کسانی می شود؟
سرپرست شرکت عمران پردیس در گفتگو با بازار مطرح کرد

سال آینده اتمام پروژه مسکن مهر شهر پردیس؛ پیشرفت از ۱۰ تا ۹۰ درصد| افزایش قیمت شامل چه کسانی می شود؟

محبت خواه سرپرست شرکت عمران شهر پردیس با اشاره به اینکه تلاش داریم پرونده واحدهای مسکن مهر باقیمانده تا سال آینده بسته شود، گفت: برخی واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس ۹۰ درصد و برخی ۱۰ درصد پیشرفت دارند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید به نظر می رسد هر سال به سال آینده موکول می شود. در شهرهای جدید از ابتدای آغاز پروژه مقرر شد تا ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکن مهر احداث و واگذار شود. از مجموع ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت در قالب مسکن مهر در این شهرها تا تیر ماه سال گذشته یعنی یک سال پیش نزدیک به ۳۰۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده بود.

با گذشت چند ماه به نظر می رسد این عدد کمتر شده است اما هنوز واحدهایی هستند که برای تحویل به متقاضیان با مشکلاتی مواجه هستند.

یکی از مشکلات اساسی در واگذاری واحدهای مسکن مهر عدم همکاری دستگاههای خدمات رسان است که این عدم همکاری همواره تاخیر در واگذاری ها ایجاد می کند.

طبق گفته مدیران عامل شهر جد پردیس در گذشته، شهر جدید پردیس دیرتر از سایر شهرهای جدید اقدام به آغاز این پروژه کرد به همین دلیل بیشترین آمار واحدهای مسکونی مهر باقیمانده را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحدهای باقی مانده مسکن مهر در شهرهای جدید استانهای تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد است که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساختهای شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاههای خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه هستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحدهای باقی مانده مسکن مهر در شهرهای جدید استانهای تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد است که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساختهای شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاههای خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه هستند. بر اساس برآوردی که اردیبهشت سال ۱۴۰۰ صورت گرفت در سه شهر مذکور حدود ۳۰ هزار واحد نیمه کاره و بلاتکلیف قرار داشت که به نظر می رسد این آمار تاکنون جا به جا شده است.

اما آنطور که سال گذشته جعفری مدیر عامل شهرهای جدید عنوان کرده بود سال ۱۴۰۲ پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید باید بسته می شد.

سال آینده اتمام پروژه مسکن مهر شهر پردیس؛ پیشرفت از ۱۰ تا ۹۰ درصد| افزایش قیمت شامل چه کسانی می شود؟

خلیل محبت خواه سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس باقی مانده است؟ گفت: ابتدا باید عنوان کنم که طبق برنامه ای مدون و تنظیم شده به این نتیجه رسیدیم که مسکن مهر باقیمانده پردیس از نظر پیشرفت فیزیکی به سه قسمت تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: ابتدا در مورد افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر باید اینطور عنوان کنم که زمان افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی که قبلا قرار بود افتتاح شود الان هر واحد مسکونی که تکمیل می‌شود تحویل متقاضیان می‌ شود و مراسم افتتاح بعد از تکمیل این ۱۰ هزار واحد انجام می‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم تا پایان ماه سریعا این واحدها را به افتتاح و به پایان برسانیم.

قرار است تا واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها در حد ۹۰ درصد است واگذار شوند. باید به این نکته اشاره کنم که ۱۰ هزار واحدی که قرار بود افتتاح شود جزء آن محسوب می‌شود

وی در خصوص برنامه ریزی برای افتتاح و اینکه چه برنامه ریزی برای مسکن مهر دارید افزود: در این برنامه ابتدا قرار است تا واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها در حد ۹۰ درصد است واگذار شوند. باید به این نکته اشاره کنم که ۱۰ هزار واحدی که قرار بود افتتاح شود جزء آن محسوب می‌شود.

محبت خواه در پاسخ به این پرسش که عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان آیا در افتتاح و بهره برداری نهایی تاثیری داشته اند؟ گفت: برای تکمیل واحدهای مسکن مهر شرکت‌های خدمت رسان به خوبی همکاری دارند و می توان گفت که در این مسیر به خوبی همکاری داشته اند در حالی که شاید قبلا اینطور نبود.

تلاش داریم واحدهایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا پایان سال تکمیل کنیم. و واحدهایی که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هنوز در مرحله اسکلت و فونداسیون هستند را سال آینده تکمیل و به اتمام برسانیم

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: شاید سخت ترین اقدام و روش افتتاح همانا واحدهایی باشند که به پیشرفت حدود ۵۰ درصد و کمتر از آن رسیده اند باشد. چرا که ما تلاش داریم واحدهایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا پایان سال تکمیل کنیم. و واحدهایی که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هنوز در مرحله اسکلت و فونداسیون هستند را سال آینده تکمیل و به اتمام برسانیم.

متقاضیانی که مبلغ توافقی خود را در پروژه مسکن مهر پرداخت کردند دیگر تعهدی ندارند، اما متقاضیانی که به تعهد خود در زمان مشخص عمل نکردند مشمول افزایش قیمت می‌شوند

محبت خواه درپاسخ به این سوال که واحدهایی که پیشرفت فیزیکی پایینی دارند آیا افزایش شامل آنها خواهد شد و متقاضیان مجبور به پرداخت بیشتر خواهند شد؟ گفت: متقاضیانی که مبلغ توافقی خود را در پروژه مسکن مهر پرداخت کردند دیگر تعهدی ندارند، اما متقاضیانی که به تعهد خود در زمان مشخص عمل نکردند مشمول افزایش قیمت می‌شوند.

به نظر می رسد تلاش وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید این است که پرونده مسکن مهر در این شهرها تا سال آینده بسته شود تا بیشتر از این پروژه مسکن مهر آماده و مهیای افزایش قیمت مجدد و چالش جدید این وزارتخانه و شرکت عمران با متقاضیان نباشد.

چرا که «علیرضا جعفری» مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در تیر ماه سال ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر در شهرهای جدید باقیمانده است؟ گفته بود که در جلسه‌ای که با عنوان پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شهرهای مذکور و سایر عوامل اجرایی برگزار شد بر تعیین تکلیف شدن هر چه زودتر واحدهای مسکونی مهر تاکید شد. ما بر آن هستیم تا هر چه سریعتر و با تامین تمام امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در این شهرها را به اتمام برسانیم.

وی افزود: تمامی شهرها به ویژه سه شهر جدید پردیس، پرند و هشتگرد شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر باقیمانده تهیه شود و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه های گوناگون را ذکر کنند. بنابراین طبق برآوردهای صورت گرفته سال ۱۴۰۲ تمام واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید واگذار و پرونده این پروژه در این شهرها بسته می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در شهرهای جدید چه تعداد مسکن مهر نیمه تمام در شهرهای جدید داریم؟ گفت: در حال حاضر در شهرهای جدید بالغ بر ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام داریم که عمده آنها در سه شهر پردیس ، پرند و هشتگرد است. تلاش ما این است تا عمده این واحدهای مسکونی را تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و واگذار کنیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha