۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
دو حوزه زنجیره فولاد و مس، پیشران توسعه بخش معدن
سرپرست هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

دو حوزه زنجیره فولاد و مس، پیشران توسعه بخش معدن

سرپرست هیات عامل ایمیدرو، بر تبدیل ثروت بزرگ منابع کشور به ثروت آفرینی تاکید کرد و گفت: دو حوزه زنجیره فولاد و مس به عنوان پیشران توسعه بخش معدن و صنایع معدنی هستند.

به گزارش بازار، محمدرضا موثقی نیا امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو که با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد، با ارایه چشم اندازی از برنامه‌ای پیش روی سازمان، تاکید کرد: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت آفرینی و ثروت زایی به ویژه برای نسل‌های آتی، تبدیل کنیم.

وی در این مراسم که مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، معاونان و مدیران ایمیدرو حضور داشتند، افزود: باید از صرف این منابع در بخش هزینه‌های جاری پرهیز شود.

موثقی نیا دو حوزه زنجیره فولاد و مس را به عنوان پیشران توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: بخش‌های روی، آلومینیوم، طلا، تیتانیوم و عناصر نادر، از دیگر حوزه‌های توسعه‌ای هستند، اما فولاد و مس به عنوان پیشران عمل می‌کنند.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو درباره الزامات توسعه معدن و صنایع معدنی افزود: در این برنامه، زیربناها همچون آب، برق، گاز، جاده و خطوط ریلی و دریایی در کنار بهره گیری از دانش روز و نسل چهارم تکنولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و به عنوان الزامات توسعه باید مدنظر قرار گیرند.

موثقی نیا گفت: رصد و بهره گیری از تحولات به روز معدن و صنایع معدنی در جهان از مهمترین الزامات پیش رو هستند و یکی از مهمترین نمادهای آن هوشمندسازی فرایندها است.

وی افزود: در فرایند واگذاری‌ها باید بتوان علاوه بر تحقق اهداف خصوصی سازی، منافع ملی حال و آینده را نیز تضمین کرد.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو همچنین بر همدلی و یکپارچگی سازمانی تاکید کرد و آن را سبب ایجاد تحرک بیشتر و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی دانست.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha