صادرات تولیدات صنعت آسانسور و پله برقی به ۱۵ کشور جهان
رییس اتاق تعاون مطرح کرد

صادرات تولیدات صنعت آسانسور و پله برقی به ۱۵ کشور جهان

عبداللهی، رییس اتاق تعاون ایران گفت: تولیدات قطعات آسانسور و پله برقی به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می‌شود و امسال با تسهیل و تمهیدات لازم در حوزه صادرات اتفاق های خوبی خواهد افتاد.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی اظهار داشت: با اقداماتی که در صنعت آسانسور اتفاق می افتد در ۲ تا سه سال آینده صادرات این محصولات از واردات آنها پیشی خواهد گرفت.

وی افزود: صنعت آسانسور و پله برقی، در ساختمان پیشرو است و پیشرفت‌های قابل توجهی از نظر کمّی و کیفی دارد.

رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه صنعت آسانسور در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: ۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی سازی شده است و فقط پنج درصد از قطعات مورد نیاز از خارج کشور وارد می‌شود که درصدد هستیم تا چند سال آینده نیاز به واردات رفع شود و همه قطعات در داخل تولید شود.

وی بیان‌داشت: تولیدات و کیفیت در این صنعت به حد قابل قبولی دست یافته است که امیدواریم در کمتر از پنج سال آینده از واردات بی نیاز شویم.

عبداالهی با اشاره به اینکه سالیانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه پله برقی در کشور تولید می شود، گفت: از این تعداد، کمتر از یک هزار دستگاه مصرف داخلی است و بیش از ۲۰۰ دستگاه آن امکان صادرات دارد.

وی تاکید کرد: صنعت آسانسور و پله برقی به خاطر کیفیت خوب یکی از صنایع پیشرو است و اکنون صادرات این محصولات به کشورهای همسایه و اروپایی انجام می‌شود.

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به نمایشگاه آسانسور گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از هفت کشور دنیا حضور دارند.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha