۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
تحقق ۸۹ درصدی برنامه ارتقای بهره وری در سال ۱۴۰۱ در حوزه شیلات

تحقق ۸۹ درصدی برنامه ارتقای بهره وری در سال ۱۴۰۱ در حوزه شیلات

در برنامه ارتقای بهره وری مطابق برنامه تحولی تدوین شده، افزایش تولید سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تن برآورد شده بود که از این میزان حدود ۸۹ درصد محقق شده است.

به گزارش بازار، رجبعلی قربانزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب گفت: تحلیلی بر وضعیت بهره‌وری تولید این سازمان در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد تولیدات آبزی‌پروری در واحد سطح در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و مازندران برتر بوده و به موفقیت رسیده است.

قربانزاده تصریح کرد: طبق آمار سازمان شیلات ایران، برنامه ارتقای بهره وری سازمان شیلات ایران در بخش آبزی پروری برای حل مساله «پایین بودن تولیدات آبزی پروری در واحد سطح» به ارائه راه حل (اقدام اساسی) «اجرای BMP، عملیاتی کردن تکنولوژی‌های برتر و هوشمندسازی مزارع آبزی پروری» پرداخت و این اقدام با شاخص عملکرد «میزان تولید آبزی پروری ناشی از بهره وری» در ۳۳ استان (۱۱ اداره کل و ۲۲ استان غیر ساحلی) در سال ۱۴۰۱ تدوین و انجام شد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه تحولی، سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۱ با هدفگذاری یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن، عملکردی نزدیک به یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن داشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: متوسط عملکرد بهره وری در اداره‌های کل استان‌ها (۱۱ اداره کل) حدود ۸۳ درصد و در استان‌ها غیر ساحلی حدود ۱۳۱ درصد محاسبه شده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha