ایران در زمینه آسانسور از مصرف کننده کامل به صادرکننده‌ای پیشرو تبدیل شده است
مدیرعامل گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران:

ایران در زمینه آسانسور از مصرف کننده کامل به صادرکننده‌ای پیشرو تبدیل شده است

مدیرعامل گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران می‌گوید: ایران در زمینه آسانسور از مصرف کننده کامل به صادرکننده‌ای پیشرو تبدیل شده است.

به گزارش بازار، احمد شاکری که به بهانه شروع دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع آسانسور و پله برقی تهران در نشستی کارشناسی در صدا و سیما حضور یافت افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰ کارگاه و کارخانه تولیدی در ایران وظیفه پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان ایرانی را بر عهده دارند.

شاکری ادامه داد: همزمان با اوج گیری تولید کیفی محصولات آسانسور در ایران، محدودیت‌هایی برای واردات محصولات مشابه خارجی از سوی دولت اتخاذ گردید که این اقدام مستقیما بر رشد توان تولید داخلی تاثیر مثبت گذاشت.

وی گفت: اگر به ۱۰ سال قبل بازگردیم خواهیم دید که بیش از ۸۵ درصد محصولات مورد استفاده در صنعت آسانسور، محصولات وارداتی بوده اند و این در حالی است که امروز این جریان برعکس شده و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد محصولات مورد استفاده در این صنعت بومی سازی شده اند.

وی با اشاره به کیفیت محصولات تولیدی در ایران و برتری آن‌ها نسبت به محصولات ترکیه‌ای و چینی گفت: محصولات آسانسوری تولید شده در کشور دارای کیفیت بالایی هستند و قابلیت رقابت پذیری با محصولات روز اروپا و به خصوص محصولات کشورهایی همانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا را دارا هستند.

آنطور که شاکری می‌گوید: با توجه به جهش ایجاد شده در صنعت آسانسور، کشور در واقع امروز فقط نیازمند واردات ۱۵ درصدی آن دسته از محصولاتی است که در ایران توجیه تولید ندارند و نتیجه این روند صرفه جویی ارزی بیش از ۱ میلیارد دلار است.

شاکری در پیش بینی در این نشست کارشناسی گفت: در صورت ادامه روند فعلی، ایران در دو سال آینده می‌تواند با پیشی گیری از ترکیه، به قطب آسانسور منطقه تبدیل گردد.

مدیرعامل گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران راه رسیدن به هدف بالا را حمایت تولید از سوی مسئولین، توجه عمقی به بحث حمل و نقل دریایی و ایجاد زیرساخت‌های حضور در بازارهای هدف دانست.

وی با بیان اینکه صرفا بحث صادرات نمی‌تواند تضمین کننده حضور دائمی ایران در کشورهای هدف باشد گفت: توجه به اصل ایجاد نمایندگی‌های رسمی و انحصاری و در آن سوی داستان، توجه به اصل ارائه خدمات پس از فروش، دو عاملی هستند که می‌توانند حضور پررنگ و موفقی را برای شرکت ایرانی در بازارهای هدف موجب شوند.
شاکری گفت که نمایشگاه پیش رو به واقع نمایشگاهی برای نشان دادن توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید آسانسور، پله برقی و محصولات وابسته است.

وی با بیان اینکه مسئولین، انبوه سازان، برج سازان و ... وظیفه دارند تا از این نمایشگاه بازدید کنند افزود: نیاز است تا این گروه از افراد و شرکت‌ها ابتدا به توانمندی شرکت‌های ایرانی ایمان بیاورند تا بدین وسیله در گام بعدی محصولات با کیفیت ایرانی در پروژه‌های ساختمانی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد و نمایشگاه حال حاضر فرصت مناسبی برای عملیاتی کردن این مهم است.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha