بخشنامه های دفعی مانعی جدی برای کار و فعالیت اقتصادی
دبیر مجمع کار افرینان مطرح کرد

بخشنامه های دفعی مانعی جدی برای کار و فعالیت اقتصادی

غزنوی، دبیر مجمع کار افرینان گفت: بخشنامه های دفعی مانعی جدی برای کار و فعال اقتصادیست.

به گزارش بازار، حمید رضا غزنوی دبیر کل مجمع کارآفرینان درباره اختلال تولید با خلق قوانین دفعی گفت: قوانین دفعی باعث می‌شود کار آفرین نتواند برنامه ریزی بلند مدت کند یک پیشران اقتصادی نیاز دارد با برنامه ریزی بلند مدت به تولید انبوه برسد تا بتواند بحث رشد تولید اتفاق بیافتد. اگر قوانین خلق الساعه باعث بشود که خلل در کار کار آفرین پیش بیاید قطعا با یک برنامه ریزی بلند مدت و شیب بلند برای رسیدن به رشد تولید اتفاق نمی‌افتد.

وی همچنین درباره پیش بینی پذیر کردن قوانین برای رونق تولید گفت : وقتی یک کار آفرین بداند یک قانون تا چند سال می تواندپابرجا باشد می‌تواند با برنامه ریزی بلند مدت رشد اقتصادی را در بنگاه اقتصادی به وجود بیاورد. سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصادی نیاز به برنامه یزی بلند مدت دارد خصوصا کاری که پیشران‌های اقتصادی می کنند، چون حجم سرمایه گذاری بسیار زیاد است برای این حجم سرمایه نیاز به قوانینی داریم که حداقل این قوانین چند سال دست نخورده باقی بمانند و برنامه اقتصادی کار آفرین را دچار هرج و مرج نکنند.

چون حجم سرمایه گذاری‌ها در حوزه پیشران‌های اقتصاد مولد بسیار زیاد است اگر تغییر یکباره و دفعی قوانین موجب می‌شود که هیچ سرمایه گذاری حاضر به توسعه فعالیتش در حوزه تولید سرمایه نمی شود. در نتیجه با عدم رشد اقتصادی، اشتغال ضربه پذیر می شود و با ضربه پذیرفتن اقتصاد تولید ثروت در کشور صورت نمی گیرد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان درباره سخنان وزیر اقتصاد برای برداشته شدن موانع از سر راه تولید کنندگن هم افزود :آقای وزیر نیت و عملکرد شان خوب است اما نیاز کشور اینست که ما باید مسیر صنعتی شدن را از طریق مسیر پیشران‌های اقتصادی به وجود بیاوریم همان تجربه‌ای که کشورهای دیگر صنعتی دنیا به کار بردند. در این زمینه به نظر می‌آید کشور و وزارت اقتصاد انسجام مناسبی برای مسیر توسعه صنعتی ندارند. ما می‌بینیم خیلی از کارها در وزارت اقتصاد انجام می‌شود و لی در رابطه با حرکت در مسیر توسعه صنعتی مثل حرکتی که خیلی از کشورهای صنعتی دنیا رفتند و موفق شدند به نظر بنده این مسیر مناسب پیش نمی‌رود.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha