۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
رشد ۸۰ درصدی کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد؛

رشد ۸۰ درصدی کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

محمد کوه گرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سه ماهه سال جاری از نظر ارزشی ۱۱۸ میلیارد و ۷۰۳ هزار و ۹۹۱ دلار و از نظر وزنی ۴۹۹ هزار و ۵۹۱ تن بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود در سه ماهه امسال گفت: در طی این مدت تعداد ۲ هزار و ۲۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۳۹ میلیارد و ۵۷ هزار و ۶۳۰ دلار و به وزن بالغ بر ۳۰۴ هزار و ۲۸۶ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۹۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

کوه گرد یادآور شد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل سیمان، صیفی جات، روغن، سوخت تقطیری، کاشی، مصنوعات پلاستیکی و غیره بوده است.

وی ادامه داد: عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به میزان صادارت ماده ۱۱۶( کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزس استان) اشاره داشت و اضافه کرد: کالاهای صادراتی سایر گمرکات، خروجی از مرز ماهیرود در سه ماهه امسال به ارزش ۷۹ میلیارد و ۶۴۶ هزار و ۳۶۱ دلار و به وزن بیش از ۱۹۵ هزار و ۳۰۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۸ درصد رشد را نشان می دهد.

کوه گرد بیان داشت: عمده اقلام خروجی موضوع ماده ۱۱۶ شامل سیمان، کاشی، سرامیک، موکت، کود اوره و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال کالاهای وارداتی به ارزش یک میلیارد و ۶۳۵ هزار و ۵۸۹ دلار و به وزن ۷۳۰ تن بوده است، گفت: عمده اقلام وارداتی به استان را لوازم و قظعات مربوط به معدن، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه ای تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این اقلام از کشور آلمان، ترکیه و افغانستان وارد شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال تعداد یک هزار و ۱۶۳ دستگاه کامیون به وزن ۲۷ هزار و ۹۸۲ تن شامل آرد، لوازم یدکی مستعمل، بادام هندی و شامپو ترانزیت شده است، خاطرنشان کرد: این اقلام از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

کوه گرد ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۵۵ درصد و از نظر وزن ۳۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha