۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
تداوم قیمتگذاری دستوری منجر به نابودی تولیدکننده می شود
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

تداوم قیمتگذاری دستوری منجر به نابودی تولیدکننده می شود

گرگان- یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان ضمن انتقاد از سیاست قیمتگذاری دستوری، گفت: تدوام این سیاست منجر به زیاندهی بیشتر تولیدکنندگان و در نهایت نابودی بخش خصوصی می شود.

امیریوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنعت طیور گلستان رتبه دوم در کشور را دارد، اظهار کرد: یکی ازمشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم تامین نهاده طیور است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ضمن یادآوری این مطلب که بیشتر تامین کنندگان طیور این روزها با مشکل مواجه هستند، افزود: برای رفع این مساله بهتر است تا دولت در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موانع پیش رو اقدام کند.

وی ادامه داد: اگر برای بخش خصوصی تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد اقدام به تعطیلی صنعت خواهد کرد چراکه توان سرمایه گذاران برای تداوم تولید حین زیاندهی تا میزانی معین است و بیش از آن بخش خصوصی کسب و کار را رها خواهد کرد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: باتوجه به اینکه صنعت طیور در گلستان بالاترین درآمد را برای استان دارد در صورت خسارت این واحدهای تولیدی بیشترین ضرر و زیان را برای استان خواهد داشت.

او از قیمتگذاری دستوری برای صنایع به عنوان یک مشکل جدی یاد کرد و گفت: بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد و اقتصاد دستوری به جز زیان، حاصلی برای واحدهای تولیدی استان نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha