۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
دولت از ظرفیت عضویت در سازمان شانگهای برای تکمیل کریدورهای اصلی کشور استفاده کند
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

دولت از ظرفیت عضویت در سازمان شانگهای برای تکمیل کریدورهای اصلی کشور استفاده کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت عضویت در سازمان شانگهای برای تکمیل کریدورهای اصلی کشور استفاده کند گفت: مردم باید آثار مثبت این عضویت را در زندگی خود احساس کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال با اشاره به ضروت توجه به تکمیل کریدورهای اصلی کشور از جمله کریدور شمال – جنوب گفـت: با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های باید از ظرفیت ایجاد شده کمال استفاده را ببریم به نحوی که مردم آثار مثبت این عضویت را در زندگی خود احساس کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، بهره مندی از ظرفیت اعضای سازمان شانگهای برای سرمایه‌گذاری در تکمیل کریدور شمال – جنوب است چرا که تکمیل این مسیر ترانزیتی برای بلوک‌های اقتصادی آسیا مانند هند، چین و روسیه بسیار مهم و حائز اهمیت است و آنها علاقمند به استفاده از کرویدورهای انتقال انرژی و دیگر مسیرهای حمل و نقل بین المللی محموله ‏های کالا، هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با توجه به موانع گسترده ‏ای که در قبال حضور و نقش آفرینی ایران در معادلات جهانی ایجاد کرده اند تکمیل کریدورهای اصلی کشور، تحریم ها را خنثی می کند. تکمیل کریدورهای اصلی کشور از اهمیت راهبرد ی برای کشورمان برخوردار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس عنوان کرد: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده میزان ترانزیت سالانه کشور که هم اکنون ۱۰.۸ میلیون تن است در پایان برنامه به ۳۰ میلیون تن افزایش یابد. ترانزیت یکی از حوزه هایی است که رشد بسیار زیادی را در برنامه هفتم توسعه دارد و این نشان دهنده نگاه درست و دقیق دولت به ظرفیت‌های بالقوه ترانزیت است. اما برای تحقق این هدف لازم است، شبکه های ریلی و جاده ای خودمان را از جمله کریدورهای اصلی شمال - جنوب و شرق‌-‌غرب را با سرعت تکمیل کرده و توسعه دهیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: همچنین در لایحه برنامه هفتم پیش بینی شده در طول برنامه ۳ هزار و ۲۰۰کیلومتر زیرساخت ریلی احداث شود، که این مهم نیز باید با اولویت مسیرهای مهم و اصلی انجام شود. ضمن اینکه افزایش سرعت حمل بار از مسیر ریلی نیز نیازمند بهبود بوده و باید با نوسازی واگن‌ها و ناوگان ریلی کشور، سرعت حمل بار را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم./

کد خبر: ۲۳۱٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • چغوک IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      این دولت بتواند تورم را مهار کند بقیه حاجی پیش کش