۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
حضور «لطیفی» در دولت منع قانونی ندارد
سخنگوی دولت:

حضور «لطیفی» در دولت منع قانونی ندارد

سخنگوی دولت از تصویب لایحه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و کارکنان نیروهای مسلح در هیات وزیران خبر داد و اعلام کرد: در این لایحه، صندوق ویژه‌ای برای مهارت‌آموزی این قشر دیده شده است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران یک خبر خوب برای جوانان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح داشت و درباره آن توضیح داد: امروز در هیات وزیران مصوب شد تا حمایت موثری از مهارت آموزی و اشتغال پذیری سربازان وظیفه و کارکنان نیروهای مسلح صورت گیرد.

وی افزود: بر این اساس لایحه ای در دولت تصویب شد که در آن برای مهارت آموزی این قشر صندوق ویژه ای پیش بینی شده است.

سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودروهای سنگین اعم از اتوبوس، کامیون و کشنده با عمر کمتر از پنج سال در هیات وزیران خبر داد و آن را در راستای اجرای قانون بودجه امسال و با هدف کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و کمک به حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری دانست.

بهادری جهرمی افزود: امروز همچنین آیین نامه اجرایی یکی از تبصره های بودجه امسال برای کاهش هدر رفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی مصوب شد.

وی یکی دیگر از مصوبات امروز را تصمیم گیری برای حضور ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن دانست و گفت: با مصوبه هیات وزیران، وزارت صمت به عنوان مسئول اجرایی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ انتخاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول محتوایی غرفه شد.

وی یکی دیگر از مصوبات این هفته دولت را اجرای یکی دیگر از تبصره های بودجه امسال با هدف جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: با تصمیم دولت آیین نامه اجرایی اخذ عوارض صادراتی از مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی مصوب شد تا پس از اخذ به صورت ۱۰۰ درصدی به همان مجموعه صادرکننده تخصیص می یابد تا صرف تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان و فناور شود.

فرآیند بکارگیری لطیفی مطابق روال‌های قانون بوده است
سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره رای دیوان عدالت اداری درباره میثم لطیفی معاون رییس جمهور اظهار داشت: نظر شاکی بر این بوده که فرآیند بکارگیری لطیفی طبق قانون طی نشده است که این نگاه با نگاه دولت متفاوت است و طبق روال قانونی بوده است.

وی با یادآوری اینکه روال گسترده ای برای بکارگیری نیروهای خارج از مجموعه کارمندان دولت وجود دارد، به موضوع حضور اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، دانشگاههای غیرانتفاعی و مراکز غیردولتی در بدنه این دولت و دولت قبل و حتی در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: نظر دولت بر این بوده که این کار منع قانونی ندارد.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha