۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
دولت باید هرچه سریع‌تر فکری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت باید هرچه سریع‌تر فکری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر فکری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند، درباره احتمال ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین‌زهی درباره ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: اگرچه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان است اما در این زمینه باید دولت پای کار آمده و با تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی اقدام به همسان‌سازی حقوق‌ها کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره امکان ورشکستگی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، افزود: اگرچه برخی صندوق‌ها به عنوان هلدینگ عمل می‌کنند اما نمی‌توانند آن طور که باید خود را مدیریت و اداره کنند لذا پیشنهاد ادغام برخی از این صندوق‌ها می‌دهم.

به گفته وی باید مدیرانی برای اداره صندوق‌های بازنشستگی انتخاب شوند که بتوانند به طور تخصصی و کارشناسی این صندوق‌ها را اداره کنند تا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: همچنین از آنجا که بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند باید این مشکلات را به صورت ریشه‌ای در برنامه هفتم توسعه برطرف کرد و دولت باید از نظرات کارشناسان برای رفع چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی استفاده کند چراکه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی وضعیت خوبی ندارند.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha