۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
بسته های تشویقی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده فاقد کارشناسی است
عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

بسته های تشویقی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده فاقد کارشناسی است

گرگان- خائف، عضو کانون سراسری انبوه سازان مسک کن» گفت: بسته های تشویقی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده بدون نظرکارشناسی پیش بینی شده است.

مهراد خائف در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت شعار بافت فرسوده را در بوغ و کرنا می کند اما بسته های تشویقی آنها بدون کارشناسی و جلب نظر بخش خصوصی است.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن ضمن یادآوری این مطلب که بسته های تشویقی بدون نظر کارشناسی تدوین شده، افزود: به واسطه اعمال نظر غیرکارشناسی در بسته های تشویقی، انبوه سازان رغبتی به ساخت و ساز در بافت فرسوده ندارند.

او با بیان این نکته که در همه جای دنیا بافت فرسوده را بهسازی و نوسازی می کنند، اضافه کرد: در طرح بهسازی بافت فرسوده دولت، هزینه متراژ کوچه ها را در مساحت زمین برای انبوه ساز لحاظ می کنند که این توسعه بافت فرسوده را از توجیه اقتصادی خارج کرده و قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

وی در توضیح تخفیف عوارض شهرداری ها در بافت فرسوده، گفت: شهرداری ها هزینه زیادی در بحث تراکم از انبوه سازان دریافت می کنند که این بخشودگی عوارض را جبران می کنند؛ به عنوان مثال عوارض ساخت درمساحت ۱۰۰ متر رایگان محاسبه می شود اما اگر یک متر اضافه تر از این میزان ساخته شود، شهرداری ها هزینه چند برابری لحاظ می کنند.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن ادامه داد: موضوع بعدی بحث تجمیع چند پلاک است که سرمایه گذاران کلان در این بخش وارد می شوند به این صورت که تعداد زیادی از زمین های کوچک را تملک کرده و تبدیل به یک پروژه بزرگ می کنند.

او درخاتمه اضافه کرد: در چنین شرایطی کوچه های میانی هم جزو پلاک ها می آید که شهرداری ها این را چندین برابر مساحت پلاک ها محاسبه می کنند به همین خاطر انبوه سازان میلی به ساخت در این مناطق ندارند بنابراین اگر دولت بنا به توسعه و بهسازی بافت فرسوده دارد به نظر می رسد نسبت به اصلاح هزینه ها دراین بخش باید چاره ای بیاندیشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شریف IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      1 0
      محله های بافت فرسوده باید بکمک شهر داری ها بروز شوند چون کوچه های مال رو صدها سال پیش جواب نمی‌دهد.کوچه ها راعریض کنند وپیش بینی اژانسی بکنند درود بر جهادگران راه شهرسازی
    • مهدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      کدوم تخفیف همرو موقع پایان کار به بهانه های مختلف از ادم میگیرن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      تو اصفهان بی نهایت این طرح ناکارامده و کاملا مشخصه
    • حسن IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      سلام بنده خانه خراب کردیم در بافت فرسوده عوارض شهرداری ۵۰درصد از من گرفتم شد 57 میلیون بعد تامین اجتماعی رفتم بگیرم شده 52 میلیون بعد از صدور پروانه منصرف شدم چرا بیمه اندازه شهرداری می گیره کسی یه فکری بکنه
    • ح IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      شهرداری طبق قانون پول و هزینه عقب کشی رو باید به مالک پرداخت کنه که به خاطر پروانه یک منت هم میگذارند و از پرداخت کردن هزینه سرباز میزنه. درضمن هیچ کس عقلش رو از دست نداده که به سازنده و انبوه ساز خانه کلنگی ش رو بده .خودش زور داشت میسازه وگرنه تو خانه کلنگی خود نشسته .شهرداری و بانک ها باید از خود صاحب ملک حمایت کنند . که نمی‌کنند