۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
توسعه همکاری‌ها با ژاپن برای ارتقای تولید چای
استاندار گیلان مطرح کرد؛

توسعه همکاری‌ها با ژاپن برای ارتقای تولید چای

رشت- استاندار گیلان بر توسعه همکاری‌ها با ژاپن برای ارتقای تولید و کیفیت چای تاکید کرد و گفت: ۱۶۰ کارخانه چای را در استان فراوری می کنند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و شرکتهای فعال چای سرزمین آفتاب تابان اظهار کرد: نحو تولید چای در گیلان با کشور ژاپن متفاوت است بیش از ۸۰ درصد چای ما در کوهیایه و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در مناطق جلگه یا دشت تولید می شود.

وی چای را از نوشیدنیهای محبوب ایران و جهان بعد از آب عنوان کرد و افزود: سابقه چای در گیلان به ۱۱۰ سال قبل بر میگردد و این استان در مصرف، تولید و بستهبندی چای در کشور رتبه نخست را داراست و شهرستان لاهیجان که پایه تولید این محصول است سال گذشته به عنوان پایتخت چای ایران ثبت جهانی شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه چای محصول راهبردی استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول شاخص در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که مرکزیت آن در گیلان است.

فعالیت بیش از ۱۶۰ کارخانه چای برای فرآوری و بسته‌بندی این محصول
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۶۰ کارخانه چای برای فرآوری و بستهبندی این محصول اظهار کرد: گیلان در تولید چای سفید، سبز، سیاه و بخشی هم چای هلند که تخمیر شده است، فعالیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه میانگین برداشت برگ سبز چای در ایران در هر هکتار، هفت تن است، اضافه کرد: برداشت برگ سبز چای در ایران در هر سال طی سه مرحله انجام میشود که تاکنون ۲ مرحله آن انجام شدهاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به رغم اینکه میزان تولید چای ما نسبت به مصرف پایین است اما سال گذشته بخشی از تولیدات استان را صادر کردهایم، ضمن اینکه در تلاشیم با تنظیم میزان مصرف سرانه و افزایش تولید، واردات را کاهش دهیم.

عباسی با اعلام آمادگی برای همکاری با کشور ژاپن در موضوع چای از آنان دعوت کرد تا نمایندگانی از این کشور به منظور بازدید از باغات چای، نحوه تولید، فرآوری و بستهبندی این محصول و نشست با فعالان این عرصه به گیلان سفر کنند.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان افزایش تولید و مهار تورم خاطر نشان کرد: برای ما مهم است که بتوانیم از ابزارهایی برای افزایش میزان تولید و ارتقا کیفیت محصولات از جمله چای استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha