۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
۱۷ قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای مطرح جهان/ اصفهان می‌تواند شریک تجاری دیگر کشورها باشد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

۱۷ قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای مطرح جهان/ اصفهان می‌تواند شریک تجاری دیگر کشورها باشد

اصفهان-کشانی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به ۱۷ قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای مهم جهان گفت: اصفهان می‌تواند شریک تجاری مناسبی برای دیگر کشورها باشد.

امیر کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ، هنر و تاریخ فرهنگ ایران است که به نصف جهان شهرت دارد، اظهار کرد: نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با موضوع نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری در اصفهان برگزار شد که فرصتی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران اسلامی و سایر کشورهایی است که نمایندگان آن در این جلسه حضور دارند.

وی افزود: اصفهان با تاریخی بی‌نظیر، فرهنگ غنی کار و تولید همراه با زیرساخت‌های قوی مقصد بسیاری از گردشگران، صنعتگران و سرمایه‌گذاران اقصی نقاط دنیاست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تحریم‌ها طی سالیان اخیر افزود: با این که ما موفق شدیم با تلاش بسیاری از مشکلات از جمله تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم اما تحریم‌هایی که همواره زندگی اقتصادی مردم را نشانه گرفته، هیچ‌گاه حتی در دوران کرونا هم تخفیف داده نشد، قطعاً ملت ایران کشورهایی که در این روزها با آن‌ها همکاری کردند، فراموش نخواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه تجاری می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های جدید شود، گفت: اصفهان با وجود صنایع بزرگ، مرکز تولید فولاد ایران، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آهن، پالایشگاه، هواپیماسازی، مراکز انرژی مختلف، داروسازی، نساجی، سیمان، طلا و جواهر، فرش، شیر، گوشت، سیب، کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی و معادن همواره رتبه اول کشور بوده است. این در حالی است که تنوع اقلیمی، رشد گردشگری و توجه ویژه به ژئوتوریسم و حتی گردشگری همواره مورد توجه مردم بوده است.

کشانی خاطرنشان کرد: اصفهان با ۱۷ شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد، بنابراین مردم اصفهان می‌توانند شرکای تجاری خوبی برای کشورهای دیگر باشند. در همین راستا اعلام می‌کنم که اصفهان آمادگی دارد با اتاق بازرگانی‌های شهرهای کشورهای دیگر روابط تجاری و اقتصادی دو طرفه، میزهای مشترک تجاری و انتقال هیئت‌های تجاری را برقرار کند. همچنین اصفهان می‌تواند انتقال تکنولوژی را در حوزه‌های مختلف استان از سایر کشورها به این شهر تسهیل کند. اتاق اصفهان در دوره جدید علاقه خاصی به توسعه صادرات به کشورهای دوست و همراه دارد و ما می‌توانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و کنفرانس‌های علمی و صنعتی، همراه سفرای کشورهای مختلف باشیم.

وی ادامه داد: تبادل هیئت‌های تجاری، مشارکت در نمایشگاه‌ها و استفاده از خدمات تجاری، صنعتی، کشاورزی و معدنی متقابل می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌ها و ارتباطات ما باشد. پیشنهاد می‌کنم برای توسعه روابط تجاری با معرفی اتاق بازرگانی اصفهان، فعالین اقتصادی معرفی شده را در امر صدور ویزا و حضور در کشورهای مختلف و سفر فعالین اقتصادی دیگر کشورها به اصفهان را مد نظر قرار دهید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد با توجه به موضوع مهم محیط زیست، توجه شرکای بین‌المللی و انتقال تجربه به منظور توجه به اهمیت توسعه پایدار اقدام کند.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha