۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالف کرد
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالف کرد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با ادغام صندوق‌هایی که هیچگونه دریافتی از دولت ندارند مانند صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالف است و ادغام این صندوق‌ها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش بازار، سیدکریم حسینی با اشاره به دغدغه‌ای که نسبت به صندوق‌ها وجود داشت، اظهار کرد: یکی از بحث‌ها در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادغام صندوق‌ها بود که در کمیته‌ای در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت و با ادغام صندوق‌هایی که هیچگونه دریافتی از دولت ندارند مانند صندوق بازنشستگی صنعت نفت مخالفت شد و ادغام این صندوق‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: درباره ادغام بقیه صندوق‌ها نیز تصمیمی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به آخرین تصمیم‌گیری‌ها پیرامون پیشنهادها و تصمیم‌های دولت درباره صندوق‌های بازنشستگی و ایجاد تغییرها در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در کمیته نظام اداری و صندوق‌ها با پیشنهاد محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین ۵ سال آخر حقوق افراد بازنشسته مخالفت شد و بر این اساس پیشنهاد تعیین سنوات بر اساس ۲ سال آخر به کمیسیون اعلام شد.

حسینی اظهار کرد: در ادامه بحث‌های مطرح شده با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی که از سوی دولت در لایحه برنامه هفتم مطرح شده بود نیز مخالفت شد، دولت در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن بازنشستگی برای زنان را ۵۳ سال و برای مردان ۵۶ سال تعیین کرده بود که در کمیته با این موضوع مخالفت شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha