۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
انتقاد تند روزنامه ایران از رأی دیوان عدالت داری

انتقاد تند روزنامه ایران از رأی دیوان عدالت داری

رأی بی‌سابقه دیوان عدالت اداری درباره معاون رئیس جمهور علاوه بر وجود شائبه غیرحقوقی، موجب قطع ارتباط نهاد دولت با بخش اعظم دانشگاهیان می‌شود.

به گزارش بازار، روزنامه ایران در گزارشی نوشت: رأی بی‌سابقه دیوان عدالت اداری درباره لطیفی معاون رئیس جمهور علاوه بر وجود شائبه سیاسی و غیرحقوقی، موجب قطع ارتباط نهاد دولت با بخش اعظم دانشگاهیان می‌شود.

دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور می گوید: «در اصل ۱۴۱ قانون اساسی به صراحت آمده است که سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی از حکم ممنوعیت تصدی دو شغل به صورت همزمان مستثنی است.»

شواهدی هم وجود دارد که شائبه سیاسی بودن این رأی را پررنگ می‌کند. بر اساس شواهد موجود، یکی از قضات در جلسات بحث حقوقی، به این مسأله اشاره کرده است که «ظاهراً هرکس که بخواهد به مدیریت عالی در این کشور برسد، باید از پل مدیریت و دانشگاه امام صادق(ع) بگذرد تا به این جایگاه برسد.»

چنین اظهارنظرهایی، به اضافه زمان اعلان عمومی رأی دیوان است که توجه‌ها را از جنبه‌های حقوقی به جنبه‌های غیرحقوقی آن معطوف می‌کند. افکار عمومی طی روزهای اخیر از قوه قضائیه یک مطالبه جدی داشتند و آن این بود که اکبر طبری کجاست؟ قصه پرغصه اکبر طبری نباید با انتشار برخی اخبار و اقدامات به حاشیه رود.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha