چراغ سبز ترکمنستان برای اعطای فضای نمایشگاهی رایگان به ایران
رئیس اتاق بجنورد در جریان سفر به ترکمنستان مطرح کرد

چراغ سبز ترکمنستان برای اعطای فضای نمایشگاهی رایگان به ایران

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: در جریان سفر اخیر به ترکمنستان، بخش خصوصی ترکمنستان با اعطای فضای نمایشگاهی برای فروش مصالح ساختمانی و مواد غذایی ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش بازار، مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در جریان سفر به ترکمنستان به همراه استاندار خراسان شمالی، از ناحیه صنعتی عشق‌آباد بازدید و برای حضور تجار ایرانی در این ناحیه صنعتی رایزنی کرد.

زند، گفت: در جریان این بازدید، بخش خصوصی ترکمنستان برای در اختیار گذاشتن فضایی برای فروش محصولات مصالح ساختمانی ازجمله میلگرد و مشتقات فولادی ایران، سیمان، محصولات باغی و سنگ‌های ساختمانی و کاشی با برند اتاق بجنورد در این ناحیه صنعتی، اعلام آمادگی کرد.

زند ادامه داد: همچنین طرف ترکمنستانی پذیرفت که دو فضای متفاوت دیگر نمایشگاهی را برای میوه و صیفی‌جات و مواد غذایی به‌صورت رایگان در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.

در جریان این سفر، رئیس اتاق بجنورد و استاندار خراسان شمالی با ارباب خالص، سفیر ایران در ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، پیرامون نحوه اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه میان استان خراسان ‌شمالی و استان آخال ترکمنستان به گفتگو پرداختند و در رابطه با موضوعاتی ازجمله: گشایش بازارچه مشترک و گذر مرزی پرسه سو و همکاری و تعاملات تجاری بیش‌ازپیش بین طرفین همکاری‌های اقتصادی، گمرکی، گردشگری و... و. رایزنی شد.

خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان همسایه است و در سفر رئیس‌جمهوری ترکمنستان به ایران در خردادماه ۱۴۰۱ یادداشت تفاهمی بین دو استان همسایه امضا شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha