۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
رفع مشکل کمبود کمباین در ایلام/ ۲۷۶ دستگاه کمباین فعال شد
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

رفع مشکل کمبود کمباین در ایلام/ ۲۷۶ دستگاه کمباین فعال شد

ایلام- تراب میری، رئیس جهاد کشاورزی ایلام از رفع مشکل کمبود کمباین در استان خبر داد و گفت: ۲۷۶ دستگاه کمباین در مناطق مختلف استان فعال شده است.

سید محمد تراب میری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفته اخیر شاهد گلایه های کشاورزان ایلامی نسبت به کمبود کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در ایلام بودیم که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ایلام به کشت گندم، جو و کلزا اخصاص یافته است، افزوزد: برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیری استان به اتمام رسیده و کمباین ها به مناطق شمالی استان برای برداشت محصولات جابجا شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام تصرح کرد: در حال حاضر ادامه عملیات برداشت در شهرستان های شمالی استان با تعداد ۲۷۶ دستگاه انواع  کمباین کاه کوب و معمولی مهاجر و بومی در حال انجام است.

میری گفت: کشاورزان ایلام با صبر و حوصله پس از اتمام برداشت هر منطقه با مراجعه به کمباین داران به عقد قرارداد با آنان برای برداشت مزارع خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در مزارعی که سنگلاخی  و دارای شیب بیشتر از ۱۲ درصد است، برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی کمباین داران، برداشت مزارع باید از سایر روش ها انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام افزود: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم و ۱۸ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

کد خبر: ۲۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha