۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
۱۴۲ زمین ۲۰۰ متری رایگان به خانواده های پرجمعیت استان سمنان واگذار شد
استاندار سمنان به خبرنگار بازار گفت

۱۴۲ زمین ۲۰۰ متری رایگان به خانواده های پرجمعیت استان سمنان واگذار شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از واگذاری ۱۴۲ زمین رایگان به خانواده های پرجمعیت استان خبر داد و گفت: این واگذاری ها طبق قانون جمعیت و جوانی تاکنون در دو مرحله صورت پذیرفته است.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند که فرزند سوم آنها در دو سال اخیر متولد شده باشد یا خانواده های دارای فرزند بیشتر، در استان سمنان اجرایی می شود ابراز کرد: این خانواده ها ۲۰۰ متر زمین رایگان کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب نهضت ملی مسکن اجرایی می شود، افزود: در تمام شهرستان های استان سمنان تفاهم نامه هایی در این راستا امضای خواهد شد تا بتوانیم زمین به واجدان شرایط بدهیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه در گذشته ۲۸ و هفته قبل نیز ۱۱۴ تفاهم نامه، مجموعاً ۱۴۲ قطعه، واگذاری زمین رایگان به خانواده های پرجمعیت استان امضا شده است، گفت: روند واگذاری اراضی ۲۰۰ متری رایگان دولتی به خانواده ها ادامه خواهد داشت.

هاشمی بیان کرد: طبق ماده یک آئین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه مکلف است که زمین رایگان را در اختیار خانواده ها قرار دهد تا بتوانند خانه مناسب بسازند که خوشبختانه همراهی خوبی در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در صورت عدم استفاده از امکانات دولتی تامین مسکن (فرم ج سبز) می توانند از این زمین استفاده کنند، افزود: قبل از هر چیز نیاز است که داوطلبان فرم تقاضا را نیز پر کنند.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه طبق قانون خانوار باید سابقه سکونت در شهر محل تقاضا را بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی داشته باشد، گفت: هدف دولت از این طرح تسهیل شرایط و کاهش هزینه های خانواده های پرجمعیت است.

به گزارش بازار، در قانون واگذاری زمین به خانواده های پرجمعیت آمده که واگذاری اراضی موضوع این ماده مشروط به ساخت واحد مسکونی است و در صورت عدم احداث مسکن، پس از ۲ سال اراضی مورد واگذاری بر اساس ضوابط مورد عمل در وزارت راه و شهرسازی مسترد خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • من IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      1 0
      چه حرفا.....اکثر خانواده ها دارن توخونه های ۴۰ متری وکلی اجاره ودیعه زندگی میکنن وخیلی اصن همینم ندارن اونوقت اینا میان ۲۰۰ مترزمین بدن به یه خانواده؟ بحق چیزای نشنیده وندیده ازاین دولت ???حالااین سخاوتمندی بابت چیه وزمین مال کیه خداداند
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      0 0
      سلام. من از شبکه خبر ۲ خبر ۲۰۳۰ گله دارم . خانواده ای نشان دادن که سه بچه معلول تحویل گرفته بودن . اگه خواستن کار خیر آنجا م بدن ومیدانن چه هزینه های دارن پس چرا صدا سیما پخش کرد . این کار معنی دیگه داره از طریق این بچه های نازنین به نوای برسن