۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
تأکید رئیس جمهور بر توسعه تعامل ایران و ازبکستان

تأکید رئیس جمهور بر توسعه تعامل ایران و ازبکستان

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ازبکستان تأکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه تعامل ایران با این کشور وجود دارد که امید است با تسریع در اجرای توافقات انجام‌شده، بیشتر فعال شود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، امروز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، با تبریک دوباره موفقیت او در کسب مجدد اعتماد مردم این کشور، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری در سایه عزم و اراده جدی سران دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور در این گفتگو، رشد روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ازبکستان در دو سال گذشته را قابل قبول دانست و تأکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه تعامل دو طرف وجود دارد که امید است با تسریع در اجرای توافقات انجام شده در سفرهای متقابل رؤسای جمهور دو کشور، این ظرفیت‌ها بیشتر فعال شود.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نیز در این گفتگو با قدردانی از تبریک رئیس جمهور ایران، گفت: روند گسترش همکاری‌های جمهوری ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید در حوزه‌های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای، از جمله در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، با قوت و جدیت بیشتر تداوم خواهد یافت.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha