۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
۱۰ تا ۱۵ درصد ذخایر راهبردی مرغ کشور از نژاد آرین خواهد بود

۱۰ تا ۱۵ درصد ذخایر راهبردی مرغ کشور از نژاد آرین خواهد بود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در وزارت جهاد تصمیم‌گیری شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد ذخایر استراتژیک مرغ کشور از نژاد آرین باشد و این سازمان ۱۵۰ هزار تن مرغ آرین برای ذخایر استراتژیک کشور تولید خواهد کرد.

به گزارش بازار، ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درآئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران، درباره تولید مرغ آرین در کشور، گفت: امروز سازمان اقتصادی کوثر برنامه‌های تولید جوجه آرین را براساس تعهداتی که داده بود پیش برده و حتی اعلام کرده است که ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت مرغ کشور را از نژاد آرین تولید کند.

۱۰ تا ۱۵ درصد ذخایر راهبردی مرغ کشور از نژاد آرین خواهد بودوی افزود: هفته گذشته در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد ذخایر استراتژیک مرغ کشور از نژاد آرین باشد و ما این تعهد را داده‌ایم که این میزان را تولید کنیم، بنابراین سازمان اقتصادی کوثر ۱۵۰ هزار تن مرغ آرین برای ذخایر استراتژیک کشور تولید خواهد کرد.

فخاری با اعلام اینکه ضریب تبدیل مرغ نژاد آرین بهبود یافته است، اضافه کرد: تولید برای مرغدار باید به صرفه باشد تا آن‌ها به سمت استفاده از جوجه‌های تولیدی بروند، بنابراین بازار و تولید رابطه مستقیمی با یکدیگر دارد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درباره امضای تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان با مرکز آمار ایران، گفت: سامانه هوشمندی که براساس این آمارها راه‌اندازی می‌کنیم، موجب خواهد شد دارایی‌ها شناسایی شوند واز ظرفیت‌های پنهان بخش تولید خبردار شویم و تولید ارتقا خواهد یافت به ویژه در بخش کشاورزی که سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha