۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
مدرسه‌سازی منشأ فقرزدایی در کشور است
معاون اول رئیس جمهور:

مدرسه‌سازی منشأ فقرزدایی در کشور است

معاون اول رئیس جمهور مدرسه‌سازی را منشا فقرزدایی در کشور خواند و گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه جاری نیست بلکه ساختن آینده کشور است.

به گزارش بازار، محمد مخبر روز دوشنبه در بیست و پنجمین همایش خیرین مدرسه‌ساز در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به نقش ارزنده خیرین در تامین زیرساخت‌های آموزشی، مدرسه‌سازی را منشا فقرزدایی در کشور خواند و افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه جاری نیست بلکه ساختن آینده کشور است. تربیت نیروی انسانی، ریشه و اساس توسعه هر کشوری است و این مهم از مدارس آغاز می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور، مدیریت، تشخیص مساله، اخلاص، از خودگذشتگی و نگرانی برای آینده فرزندان ایران را از مهمترین ویژگی‌های خیرین مدرسه‌ساز در کشور برشمرد و افزود: در کنار ارائه خدماتی چون برق رسانی و آبرسانی، ساخت جاده و ایجاد بنگاه‌های کوچک اشتغالزایی در سال‌های گذشته، اما ساخت مدرسه جلوه‌ای دیگر در خدمت به مردم دارد.

مخبر با اشاره به افزایش فوق‌العاده آورده خیرین مدرسه ساز به ۱۶ هزار میلیارد تومان در سال، از آمادگی دولت برای بهره‌برداری چند برابری از این ظرفیت خبر داد و گفت: رشد و بالندگی در میان خیرین مدرسه ساز چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی بی‌نظیر است و دولت با تمام توان سعی می‌کند تا تحقق نیت‌های خیر و پاک این عزیزان را تسریع کند.

وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه در خصوص کمبودهای آموزشی و از جمله تحصیل کودکان و نوجوانان اتباع و پناهندگان کشورهای همسایه، ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل مدارس خیرساز، توقف مدارس دوشیفته و ادامه تحصیل پناهندگان کشورهای خارجی در دولت درحال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه و بودجه جاری کشور، تصریح کرد: با اقدامات و تصمیمات دولت سیزدهم ظرف چهار ماه گذشته رشد نقدینگی و رشد تورم در کشور تحت کنترل درآمده و طبق آمارهای رسمی نقدینگی در کشور به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

مخبر خاطرنشان کرد: دولت موفق شد در سه ماهه اول سال جاری نرخ تورم را ثابت نگه دارد اما در زمینه رشد تولید نیازمند رویکرد و روحیه ای همانند خیرین مدرسه ساز برای پیشرفت و آبادانی کشور هستیم و همانطور که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند، توسعه و رشد تولید در کشور جز با مردمی کردن اقتصاد میسر نیست و دولت در هر کجا مردم را به صحنه بیاورد قطعاً مشکلات حل شدنی است.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha