۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
طرح تشکیل نظام صنفی کشاورزی

طرح تشکیل نظام صنفی کشاورزی

برای نخستین بار در کشور در راستای هویت بخشی به کشاورزان و مشاغل بخش کشاورزی، تشکیل نظام صنفی کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بازار، ﺳﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮاﻟﺪﯾﻦ ﺣﺴﯿﻨﯽ رئیس گروه بررسی و تدوین استانداردهای حِرف کشاورزی دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد گفت: برای استقرار ساختار نظام صنفی کشاورزی، موضوع شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای طبقه بندی بین المللی مشاغل از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در تعامل با معاونت‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آمار ایران مورد پیگیری قرار گرفت.

ﺣﺴﯿﻨﯽ افزود: یکی از اثرات مهم تشکیل نظام صنفی کشاورزی، توجه به موضوع شناسایی، احصا، استانداردسازی و کدگذاری مشاغل بخش کشاورزی و منابع طبیعی به منظور اعمال نظم بخشی به مشاغل و حمایت‌های شغلی و پشتیبانی‌های لازم از کشاورزان می‌باشد. این اقدام بعنوان یک وظیفه حاکمیتی بر عهده وزارت جهادکشاورزی گذارده شده است و دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اجرای آن را برعهده دارد.

ﺳﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮاﻟﺪﯾﻦ ﺣﺴﯿﻨﯽ تصریح کرد: به استناد قوانین و مقررات، سازماندهی و استقرار نظام صنفی کشاورزی بعنوان عاملی برای جهت دهی و ایجاد بسترهای مناسب برای هویت بخشی به شاعلان و مشاغل فعالان بخش کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس گروه بررسی و تدوین استانداردهای حِرف کشاورزی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۶۰۰ عنوان فعالیت شغلی در حوزه کشاورزی، شناسایی و کدگذاری شده است، اظهار داشت: این کدگذاری بر اساس نظام طبقه بندی مرجع برای کدگذاری و طبقه بندی مشاغل که تحت عنوان آیسیک خوانده می‌شود انجام می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: این کدهای شغلی در صدور پروانه کسب کشاورزی صادره از سوی اتحادیه‌های صنفی کشاورزی شهرستان مربوط به فرد صنفی کشاورزی واجد شرایط و بر اساس۷ رشته شغلی مشخص شده در آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی (اصلاحیه مصوب ۱۳۹۷ هیات وزیران) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha