۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
مرغداران مازندران ۴۰ روز نهاده ندارند
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

مرغداران مازندران ۴۰ روز نهاده ندارند

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به کمبود نهاده ها گفت: مرغداران حدود ۴۰ روز نهاده برای خوراک جوجه ها ندارند.

عطاالله حسن‌ زاده در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نوسانات قیمت مرغ با بیان اینکه اردیبهشت ماه و خرداد ماه میزان جوجه‌ ریزی به ۱۶ میلیون قطعه رسید، گفت: پیش بینی می‌ کردیم با این میزان بازار به تعادل برسد اما کمبود نهاده مشکلات را دامن زد.

وی با عنوان که تقاضای مصرف مرغ به رغم پیش‌ بینی‌ ها بیش از این میزان بوده است، گفت: گرانی اقلام دیگر سبب شد تا مصرف مرغ و به تبع آن قیمت مرغ افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به رغم غم پیگیری‌ های صورت گرفته حدود ۴۰ روز نهاده‌ ها از جمله کنجاله سویا به مرغداران ارائه نشد، گفت: متاسفانه حدود ۴۰ روز نهاده نداریم و این عوامل قیمت تمام شده تولید را بالا برده است.

حسن زاده با بیان این که در تیر ماه ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است، گفت: این در حالیست که در کشور ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران میانگین برداشت مرغ زنده را ۳ کیلو و ۷۰۰ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: امروز نهاده حرف اول را می‌ زند و نمی‌ توان ۳۰ تا ۴۰ روز موجود و مرغ زنده را بدون نهاده گذاشت.

حسن‌ زاده نبود نهاده را سبب بروز دردسر برای تولید کننده دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است که خلائی در تولید نداشته باشیم.

وی با بیانی که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه رسید نیازمند نهاده است، گفت: این جوجه‌ ها نیازمند غذا و خوراک است و باید اقدام کرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha