۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
زیان ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت پمکس به‌دلیل حادثه آتش‌سوزی در خلیج مکزیک

زیان ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت پمکس به‌دلیل حادثه آتش‌سوزی در خلیج مکزیک

شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) از احتمال زیان ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به‌دلیل توقف فعالیت در سکوی میدان نفتی «کانتارل» واقع در خلیج مکزیک خبر داد.

به گزارش بازار، اکتاویو رومرو، مدیرعامل پمکس روز شنبه (۱۷ تیرماه) اعلام کرد طبق برآوردهای این شرکت به‌دنبال آتش‌سوزی مرگبار در سکوی «نوهاف-ای» میدان «کانتارل» در حاشیه جنوبی خلیج مکزیک تاکنون ۷۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خام از دست رفته و همچنان یکی از کارکنان این تأسیسات مفقود است.

پس از وقوع آتش‌سوزی شدید در اوایل صبح روز جمعه (۱۶ تیرماه) در یک سکوی نفتی متعلق به شرکت پمکس واقع در لبه جنوبی خلیج مکزیک، دو نفر از کارکنان این تأسیسات جان خود را از دست دادند و یکی دیگر از کارکنان هم مفقود شد.

پمکس پیش از این اعلام کرده بود ۶ نفر در این آتش‌سوزی مجروح شده‌اند، آتش‌سوزی‌ای که از سکوی «نوهاف-ای» (Nohoch-A) آغاز شد و سپس به یک سکوی فشرده‌سازی سرایت کرد.

پمکس اعلام کرد آتش در این سکوی نفتی اکنون تحت کنترل است.

رومرو در حساب کاربری رسمی پمکس در توئیتر گفت: امروز ۷۰۰ هزار بشکه ضرر برآورد شده است، زیرا ما در عمل کل چاه‌های منطقه را بسته‌ایم.

وی افزود: از بعدازظهر شنبه تولید روزانه ۶۰۰ هزار بشکه از سر گرفته شد.

پمکس اعلام کرد: عملیات جست‌وجو بری یافتن فرد مفقودشده در آتش‌سوزی سکوی «نوهاف-ای» میدان «کانتارل» ادامه دارد.

در طول دهه گذشته میدان نفتی کانتارل با افت تولید قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، اما طبق داده‌های پمکس همچنان روزانه ۱۷۰ هزار بشکه تولید دارد.

بیشتر تولید نفت مکزیک حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در میدان‌های با عمق کم‌ آب که مجاور خلیج «کامپچه» در جنوب خلیج‌ مکزیک قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود. پمکس در سال‌های اخیر در این منطقه با حوادثی روبه‌رو بوده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha