۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
مجمع تشخیص مصلحت به موضوع منتفی شدن نقل و انتقال اموال غیرمنقول با اسناد عادی ورود کند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

مجمع تشخیص مصلحت به موضوع منتفی شدن نقل و انتقال اموال غیرمنقول با اسناد عادی ورود کند

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: تأکید رهبر انقلاب درمورد منتفی کردن نقل و انتقال اموال غیر منقول با اسناد عادی، زمانی محقق می‌شود که اراضی و املاک سنددار و نقل و انتقال آن ها با اسناد رسمی انجام شود.

به گزارش بازار، حسن بابایی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور آراء مثبت به ۷۰ درصد پرونده‌ها در هیأت‌های مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تلاش مجموعه ثبتی کشور در بسیاری از استان‌ها در سه ماهه اخیر منجر به رشد صدور آراء مثبت به درخواست‌های مربوط به دریافت سند رسمی برای اراضی و املاک فاقد سند رسمی در قالب قانون تعین تکلیف شده اما در عین حال در برخی استان‌ها همچنان این کار به کندی پیش می‌رود که نیاز به آسیب شناسی دارد.

بابایی افزود: تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر منتفی کردن نقل و انتقال اموال غیر منقول با اسناد عادی زمانی محقق می‌شود که تمام اراضی و املاک سنددار شوند و نقل و انتقالات اموال غیر منقول با اسناد رسمی انجام شود که مجمع تشخیص مصلح نظام نیز می‌بایست از باب مصلحت و رفع فساد به این مسئله ورود کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ۸۰ درصد اراضی کشاورزی تا پایان سال می‌بایست حدنگاری و دارای سند شوند افزود: کمیسیون‌های رفع تداخلات اراضی در برخی استان‌ها عملکرد ضعیفی دارند و باید این نقیصه هرچه زودتر در راستای تحقق فرامین رهبری، با طرح پیگیری در شوراهای حفظ حقوق بیت المال حل و فصل و ساماندهی شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با تاکید بر آمار قابل توجه اسناد دفترچه‌ای در کشور گفت: باید اسناد دفترچه‌ای هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند که در این راستا از ظرفیت شرکت‌های برون سپار و مشاور در امر تطبیق و مستندسازی اراضی بهره گیری خواهد شد و امیدواریم در سه ماهه دوم سال شاهد جهش در آمار این بخش نیز باشیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha