۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
فروش «نیم کیلویی» ممنوع
ئیس اتحادیه میوه فروشان اعلام کرد

فروش «نیم کیلویی» ممنوع

کارگر، رئیس اتحادیه میوه فروشان گفت: میوه فروشانی که قیمت میوه را پایه نیم کیلو عرضه می‌کنند مرتکب تخلف شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران در برنامه صبح و گفت و گو با اشاره به اینکه فروش گران تر میوه نوبرانه یک بحث جهانی است، گفت: میوه‌ها بعد از اینکه وارد بازار می‌شوند یک نوسان کوتاه دارند و بعد از مدتی به طور حتم کاهش قیمت پیدا می‌کنند. این موضوع به عنوان مثال درباره توت فرنگی رخ می‌دهد که قیمت آن کاهش ۵۰ درصدی می‌کند.

گرانی میوه تحت تأثیر الگوی کشت، عرضه و تقاضا
وی با اشاره به اینکه با گران شدن میوه مخالف هستیم، گفت: هرچقدر عرضه میوه بیشتر باشد این باعث خوشحالی‌مان است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان ادامه داد: گرانی در بسیاری از کالاهای اساسی اتفاق افتاده است. برای کشاورز هم تهیه سم، گرانی کارگر و نرخ افزایش پیدا کرده و نیز بحث حمل و نقل مطرح است. میوه کالایی است که خودمختار عمل می‌کند و نرخ ثابتی ندارد و الگوی کشت در کشور برایش اهمیت دارد و از سویی قیمت آن به عرضه و تقاضا مرتبط است.

وی درباره اهمیت الگوی کشت این طور توضیح داد: این الگو از این جهت مهم است که باید یک چشم انداز بلند مدت داشته باشیم.

قیمت گذاری برمبنای نیم کیلو میوه تخلف است
در ادامه کارگر با بیان اینکه گشت‌های میدانی اتحادیه میوه فروشان فعال هستند، درباره دستفروشی میوه‌هایی که به شکل ترغیب کننده برخی میوه‌ها را وانمود می‌کنند ارزان تر است اما قیمت نیم کیلوی آن را اعلام می‌کنند، گفت: فروش نیم کیلویی میوه توسط میوه فروشان ممنوع است و باید براساس واحد کیلو فروخته و نرخ آن به مشتری اعلام شود.

در بخش دیگری رئیس اتحادیه میوه فروشان از عرضه بعضی میوه‌های بی کیفیت در سطح شهر و خود میدان میوه و تره بار گلایه کرد و به طرح این موضوع پرداخت که برخی بارهای میوه‌ای که در میدان عرضه می‌شوند به گونه‌ای نیست که مصرف کننده بتواند حتی برای چند روی این میوه را نگه داری کند.

میوه تابستانی به وفور هست
اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان هم به عنوان دیگر مهمان تلفنی برنامه صبح و گفت و گو تأکید کرد: امسال میوه تابستانی به وفور موجود است.

وی در پاسخ به سوالی درباره قیمت بالای میوه در سطح شهر تهران گفت: قیمت‌هایی که اتحادیه بارفروشان اعلام می‌کند مربوط به داخل میدان میوه و تره بار است و متولی سطح شهر ما نیستیم.

بازرسی مستمر و قیمت گذاری در میدان
یاوری درباره بازرسی قیمت‌ها از میدان میوه و تره بار خاطر نشان کرد: در میدان میوه و تره بار یک بازرس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک نماینده از سازمان تعزیرات حضور دارند و به طور مستمر کف میدان را رصد می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: در طول هفته هم ۲ روز نرخ گذاری میوه در میدان میوه و تره بار صورت می‌گیرد.

افزایش مجاز قیمت نسبت به میدان؛ ۳۰ تا ۳۵ درصد
در بخش دیگری یاوری در پاسخ به این سوأل که میوه بعد از خروج از میدان میوه و تره بار چقدر باید افزایش قیمت پیدا کند، این طور گفت: میوه بعد از اینکه از میدان خارج می‌شود باید ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت پیدا کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره قیمت بالای گیلاس که این روزها در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است، این طور گفت: گیلاس آنتیک و لاکچری که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود نوعی از گیلاس تخم مشهدی است که قیمت آن ۵۵ هزار تومان است و سایر گیلاس‌ها قیمتی پائین تر دارند. البته هنوز عرضه گیلاس سایر شهرها را نداشتیم و در صورت اینکه این گیلاس‌ها برسند قیمت پایین تر خواهد آمد.

یاوری قیمت چند قلم میوه را به ازای هر کیلوگرم این طور توضیح داد:
• قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی شهر سنندج بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان
• قیمت هر کیلوگرم زردآلوی شیرازی بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان
• قیمت هر کیلوگرم زردآلوی شهریار بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
• قیمت هر کیلوگرم هندوانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان

کد خبر: ۲۳٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha