۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
توزیع سود ۶۰ تومانی برای هر سهم نفت سپاهان
در مجمع عمومی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند مطرح شد؛

توزیع سود ۶۰ تومانی برای هر سهم نفت سپاهان

مجمع عمومی نفت سپاهان با حضور ۸۸ درصد سهامداران برگزار شد، این شرکت با درآمد ۱۹ هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته به ازای هر سهم ۷۴ تومان سود ساخته که ۶۲.۵ تومان آن سود عملیاتی بوده است.

بازار؛ گروه بورس: مجمع عمومی و فوق العاده نفت سپاهان با حضور ۸۸ درصد سهامداران برگزار شد. با توجه به اینکه قیمت نفت و انرژی ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش داشت هزینه های تمام شده تولید شرکت بالا رفت، هرچند پیرو آن قیمت روانکارها در بازار داخلی و خارجی هم افزایش یافت با این حال روانکارها با چالش های جدی مواجه شده اند و سهم شرکت نفت سپاهان با وجود محدودیت ها و... حدود ۷۲۱ هزار تن محصول تولید کرده که بیش از ۳۳ درصد بازار را در اختیار گرفته و به بزرگترین تولیدکننده محصول پایه در کشور تبدیل شده است.
در شرایط کنونی واحدهای تولیدی نفت سپاهان در دهه های گذشته ساخته شده اند امکان تولید محصولات پایه دو و سه را ندارد، از این رو باید فناوری جدید برای تولید محصولات پایه دوم و سوم را فراهم کند و اگر این هدف محقق شود می تواند در بازار نفوذ بیشتری خواهد کرد، زیرا این شرکت علاوه بر داشتن شبکه توزیع مویرگی، پایانه صادراتی هم در بندرعباس دارد.

افزایش تولیدات نفت سپاهان
استراتژی شرکت در سال جاری توسعه سبد محصولات و افزایش ایجاد ارزش افزوده برای کسب سود بیشتر است و عملکرد شرکت در سال گذشته که رشدی ۳۲ درصدی داشته که درآمدی ۱۸.۳ هزار میلیارد تومانی و سودی ۴.۱ هزار میلیارد تومانی برای شرکت به همراه داشته که بالاترین سود از سال های گذشته تاکنون بوده است.

محمد امیر نیکوهمت گفت: میزان تولید روغن های نهایی شرکت نفت سپاهان از ۱۰ هزار تن به حدود ۱۵ هزار تن رسیده و حتی در برخی ماه ها به ۲۰ هزار تن رسیده و همچنین استانداردهای کیفی برای برخی محصولات مانند گریس اخذ شده که به سودسازی بیشتر شرکت کمک می کند

محمدامیر نیکوهمت مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید و دانش بنیان نام گذاری شده و این شرکت و زیرمجموعه هایش اقداماتی برای تحقق این هدف اجرا کرد، گفت: این شرکت در ۲۴ استان شعباتی افتتاح و این روند در سال جاری ادامه پیدا کرده است.
او با تاکید بر اینکه با رفع محدودیت ها میزان تولید روغن های نهایی شرکت از ۱۰ هزار تن به حدود ۱۵ هزار تن رسیده و حتی در برخی ماه ها به ۲۰ هزار تن رسیده است، افزود: با رفع گلوگاه های خط تولید گریس، گواهینامه های بنز، رنو و... برای این محصول اخذ شد.
نیکو همت با بیان اینکه روش های اصلاح فرمولاسیون برای کاهش هزینه ها انجام شد، تصریح کرد: مشارکت در تولید ۱۵ مگاوات برق خورشیدی، تکمیل پایانه صادراتی انجام شد.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه اجرای پروژه ها تحت تاثیر مستقل بودن قراردادها در هر بخش کند اجرا شد، گفت: این قراردادها به صورت تغییر کرده و این مسأله منجر به افزایش سرعت اجرای پروژه ها می شود.
او با تاکید بر اینکه راندمان شرکت نفت سپاهان با همکاری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد، تصریح کرد: بنابراین با کاهش هزینه های تولید حاشیه سود شرکت بهبود خواهد یافت، همچنین با تولید روغن های اس پی و سیکا میزان تولید و سود شرکت افزایش می یابد.

زمان پرداخت سود در کمتر از ۴ ماه
شرکت نفت سپاهان در یک سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته ۴.۴۰۰ میلیارد تومان آن سود بوده و با در نظر گرفتن هزینه های مالیاتی سود خالص شرکت به ۴۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
همچنین رییس مجمع نفت سپاهان در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه شرکت طبق معمول کمتر از ۴ ماه سود سهام نقدی را به سهامداران پرداخت می کند، گفت: شرکت همواره با وجود تنگناها قوانین و مقررات را رعایت کرده و اصلاح اساسنامه و مجمع عمومی و فوق العاده به دلیل حسن نیت سهامداران عمده قبل از مجمع عمومی برگزار شد.
رضا توکلی با بیان اینکه مجمع عمومی با حضور ۸۸ درصد سهامداران برگزار شد، افزود: شرکت در یک سال گذشته به ازای هر سهم ۷۴ تومان سود ساخته که ۶۲.۵ تومان آن سود عملیاتی بوده و امسال ۶۰ تومان یعنی ۸۰ درصد سود سهام را توزیع می کند.

او افزود: شرکت سال گذشته هزار میلیارد تومان تسهیلات داشته و بر مبنای آن پروژه ها را با سرعت بیشتری محقق کرده است
رییس مجمع عمومی نفت سپاهان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جرایم گمرکی شرکت حال و فصل خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از این جرایم اصلاح شده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha