۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا برای ماه جولای| امکان ریزش مجدد بازارهای جهانی
رویترز خبر داد

احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا برای ماه جولای| امکان ریزش مجدد بازارهای جهانی

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از احتمال بالای تصویب افزایش مجدد نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو برای ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش بازار؛ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از احتمال بالای تصویب افزایش مجدد نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو برای ماه جاری میلادی خبر داد.

به نوشته رویترز، علیرغم کاهش سریع رشد تورم و قیمت اقلام مصرفی برای ماه ژوئن، به احتمال زیاد فدرال رزرو نرخ بهره بانکی در آمریکا را به ۵.۲۵ الی ۵.۵ درصد سالانه افزایش خواهد داد.

این در حالیست که کارشناسان بازارهای جهانی معتقدند فدرال رزرو به احتمال قوی برای ماه های سپتامبر و نوامبر نیز بار دیگر نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد که این موضوع می تواند تاثیری منفی روی بازارهای جهانی بر جای بگذارد.

علیرغم پیش بینی کارشناسان بازار، تولید ۲۰۹ هزار شغل در آمریکا برای ماه ژوئن که آمار آن به تازگی از سوی وزارت کار ایالات متحده اعلام شد؛ اکنون به نظر می رسد از میزان سرسختی فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی طی ماه های آتی سال کمی کاسته شده باشد.

به گفته «کریم باستا» کارشناس ارشد تحلیل بازار، در صورت ادامه روند کاهشی سرعت نرخ تورم در ایالات متحده، افزایش نرخ بهره بانکی برای ماه سپتامبر کاملا زیر سوال خواهد رفت.

با اینحال، به نظر می رسد افزایش نرخ بهره ماه جولای به احتمال قوی از سوی کمیته بازار آزاد فدرال به تصویب خواهد رسید و عمده تردیدها مربوط به ماه های بعد است.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha