۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
بررسی سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری چین در توسعه شبکه ریلی برقی هندوراس
وزیر توسعه اقتصادی هندوراس خبر داد؛

بررسی سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری چین در توسعه شبکه ریلی برقی هندوراس

وزیر توسعه اقتصادی هندوراس از بررسی طرح سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه شبکه ریلی این کشور توسط دولت چین خبر داد.

به گزارش بازار؛ وزیر توسعه اقتصادی هندوراس از بررسی طرح سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه شبکه ریلی این کشور توسط دولت چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر توسعه اقتصادی هندوراس در خصوص این طرح زیرساختی تاکید کرد که طرف چینی در حال بررسی توسعه شبکه ریلی این کشور با استفاده از سرمایه گذاری مستقیم است که در صورت تصویب پکن، سواحل اقیانوس آرام و آتلانتیک به یکدیگر متصل خواهند شد.

«فردی سراتو» همچنین ماهیت این شبکه ریلی احتمالی را برقی توصیف کرده و گفت: ما طرح های سرمایه گذاری خود را به منظور بررسی به طرف چینی ارائه کرده ایم... همچنین در خصوص نیازهای زیرساختی برای راه اندازی نسل برقی قطارها نیز با یکدیگر گفتگو کرده ایم.

خبرها حاکی از علاقمندی طرف چینی به سرمایه گذاری برای ساخت و توسعه شبکه ریلی برقی مذکور بوده و بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی دولت هندوراس، اجرای این پروژه به ۱۵ سال زمان نیاز خواهد داشت.

گفتنی است، روابط دیپلماتیک میان چین و هندوراس از ماه مارس و در پی شناسایی تایوان به عنوان بخش تحت سیطره حاکمیت چین از سوی دولت هندوراس، به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته است.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha