۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
چالش جدید تسلا به دلیل تصادفات خودروهای خودران| وزیر حمل و نقل آمریکا نگران از سیستم خودران
بازار گزارش می دهد

چالش جدید تسلا به دلیل تصادفات خودروهای خودران| وزیر حمل و نقل آمریکا نگران از سیستم خودران

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا طی ارسال نامه ای به تسلا خواستار پاسخ به علت تصادفات محصولات خودران این شرکت و نصب دوربین تسلا ویژن شده است، تسلا ۱۲ روز فرصت برای پاسخ به این نامه دارد.

بازار؛ گروه خودرو: شب گذشته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، نامه ای را به شرکت تسلا در خصوص علت تصادف های خودروهای خودران این شرکت مانند سال ۲۰۲۲ ارسال کرده است. این اداره به دنبال پاسخ برای به روز رسانی نرم افزار خودران ۸۳۰ هزار دستگاه خودرو تسلا در این کشور است.

از زمان ارسال نامه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا به شرکت خودروسازی تسلا، مهلت ۱۲ روزه برای پاسخ به سوالات این اداره تعیین شده است. چرا که این اداره بیشتر از ۱۲ تصادف خودرو تسلا را در ماه گذشته میلادی ثبت کرده است، براساس بررسی کارشناسان فنی این اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا تصادف های مذکور ناشی از ضعف عملکردی سیستم خودران محصولات تسلا است.

چالش جدید تسلا به دلیل تصادفات خودروهای خودران| وزیر حمل و نقل آمریکا نگران از سیستم خودران

تحقیقات میدانی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا نشان داده است که از ۲۰ تصادف ثبت شده تسلا در سال ۲۰۲۲، هیچ هشدار بصری یا صوتی به رانندگان تسلا در خصوص توجه به مسیر حرکتی یا کنترل خودرو داده نشده است

خودران عامل بروز ۲۰ تصادف در آمریکا

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا که مسئولیت بررسی و عملکرد ایمنی خودروها برای تردد در این کشور را عهده دار است، در حال بررسی سیستم خودران تسلا است که در زمان استفاده آیا راننده را مجبور به کنترل فرمان می کند یا خیر.

هرچند که بیشتر خودروسازان و مهندسان صنعت خودرو معتقد هستند که خودروهای خودران منجربه حرکت خودرو در بین خطوط، ترمزگیری به موقع، بهبود خطای انسانی و شتاب گیری به موقع می شود، اما عملکرد اخیر خودروهای تسلا نشان داد که خودروهای خودران به قوانین راهنمایی و رانندگی دقت چندانی نداشته و در زمان های لازم دستور توقف کامل خودرو را نمی دهد. به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا شواهدی از کنترل سیستم خودران به عملکرد رانندگان تسلا در زمان حرکت وجود ندارد و ایلان ماسک به این سوال پاسخ نمی دهد.

تحقیقات میدانی این اداره نشان داده است که از ۲۰ تصادف ثبت شده تسلا در سال ۲۰۲۲، هیچ هشدار بصری یا صوتی به رانندگان تسلا در خصوص توجه به مسیر حرکتی یا کنترل خودرو داده نشده است. به گفته چهار مالک خودروهای تسلا از آمار تصادفات مذکور، عامل اصلی ایجاد تصادف هدایت سیستم خودران به سمت وسایل نقلیه در حال حرکت است. در نامه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا به تسلا، درخواست تحلیل و بررسی بروزرسانی نرم افزار خودران در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ اعلام شده است. همچنین این اداره درخواست دریافت بررسی عملکرد سنسورها و دوربین های محصولات ۲۰۲۱ را دارد.

چالش جدید تسلا به دلیل تصادفات خودروهای خودران| وزیر حمل و نقل آمریکا نگران از سیستم خودران

وزیر حمل و نقل آمریکا از تصادفات اخیر خودروهای خودران تسلا ابراز نگرانی کرده و از سازمان های ذیربط خواستار بررسی این موضوع شده است

وزیر حمل و نقل آمریکا نگران از سیستم خودران

باتوجه به اینکه وظیفه اصلی این اداره بررسی ایمنی خودروهای درحال حرکت در آمریکا است، از تسلا به دلیل نصب دوربین های موسوم به «تسلا ویژن» سوال شده است، چرا که خودروهای خودران باید به کمک سنسورهای راداری و لیزری میزان فاصله خود با اجسام را تعیین کنند. اما از ابتدای سال جاری شرکت خودروسازی تسلا تمرکز خود را به دوربین هاس سنجش فاصله جهت کنترل خودرو معطوف کرده است. همچنین این خودروساز باید پاسخ دهد که چرا دوربین های داخل کابین خودرو را حذف کردند، چرا که خودروهای خودران باید عملکرد راننده را نیز در زمان حرکت مورد بررسی قرار دهند.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا از تصادفات اخیر خودروهای خودران تسلا ابراز نگرانی کرده و از سازمان های ذیربط خواستار بررسی این موضوع شده است. بنابراین چالش جدی برای تسلا به دلیل استفاده از سیستم خودران و دوربین های تسلا ویژن ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha