۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
حق ایران در میدان نفتی آرش مسلم است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

حق ایران در میدان نفتی آرش مسلم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حق ایران از میدان نفتی آرش شکی وجود ندارد گفت: ما میدانیم هر کشور حقی دارد پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهینه از این میدان مباحث و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مواضع کشورهای کویت و عربستان در زمینه حق ایران از میدان مشترک نفتی آرش، گفت: در اینکه ایران در این میدان مشترک حق دارد شکی نیست، خطاب به کشورهای همسایه باید اعلام کرد که مقداری عقل داشته و روابط همسایگی را رعایت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیان این موضوع که ایران از میدان مشترک نفتی آرش حقی ندارد منطقی نیست، عنوان کرد: امیدوارم طرف‌های مقابل در حرف‌های خود مقداری دقت کنند، ما بدون سند حرف نمی‌زنیم، مرزهای دریایی مشخص هستند و ما سند داریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما میدانیم هر کشور حقی دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهینه از این میدان مشترک مباحث و پیشنهادهای خود را ارائه کنند نه نادیده گرفتن حق کشور دیگر.

بیگی نژاد در خصوص لزوم مشخص کردن مرزهای دریایی، گفت: اگر مسائل را از نظر حقوقی به صورت جدی پیگیری کنیم بسیاری از آنها برطرف می‌شود، یکی از این موارد میدان آرش است و موردهای دیگری نیز وجود دارند. مسئولین در زمینه حقوق بین الملل ضعیف عمل می‌کند و لازم است جدی‌تر به این قضایا ورود کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسئله میدان آرش به صورت حقوقی پیگیری شود تا علاوه بر مشخص شدن مرزهای دریایی از مشکلات آینده نیز جلوگیری گردد، تصریح کرد: بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات رجوع به سندهای حقوقی است.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha